کد خبر: ۴۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ 06 February 2020

افزایش نرخ سود تسهیلات برای دلالان مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دلیل گرفتار شدن تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در دلالی و یا گرفتاری‌های تعاونی‌های مسکن، فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر صورت نمی‌گرفت، گفت: برای اینکه متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدهای خود اقدام کنند، اعلام کردیم نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از ۴درصد به ۱۸درصد خواهد رسید.
 به گزارش سازه نیوز، حبیب‌الله طاهرخانی در آئین بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی در شهر پردیس و 10 هزار و 79 واحد مسکن مهر با اشاره به اینکه 400 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شده بود، گفت:‌ مجموع واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید دارای متقاضی 340 هزار واحد است که از این 340 هزار واحد دارای متقاضی بالغ بر 325 هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارد.

وی افزود: در بخش ساختمان در شهرهای جدید، این پروژه‌های مسکن مهر رو به اتمام هستند، بنابراین بخش ساختمان با حمایت‌ها و منابعی که تأمین شد، بخش عمده کار به پایان رسیده است.

طاهرخانی ادامه داد: از این 340 هزار واحد، 250 هزار واحد فروش اقساطی شده است و این فاصله برای فروش اقساطی شدن واحدهای مسکن مهر دلایل مختلفی دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عدم فروش اقساطی مسکن مهر عدم مراجعه مردم بود و بخشی نیز گرفتار دلالی شدند، پس کسانی که مراجعه نمی‌کنند تا واحدهای خود را تحویل بگیرند، اعلام کردیم که نرخ سود وام آنها از 4 درصد به 18 درصد خواهد رسید، چرا که ما دوست داریم سرمایه‌هایی که صورت گرفته است، هر چه زودتر نهایی شود.

وی با بیان اینکه 1050 میلیارد تومان منابعی که از منابع داخلی برای مسکن مهر هزینه خواهیم کرد تا پایان امسال به این عدد خواهد رسید،  گفت: کمبودهایی در پیشبرد کار در مسکن مهر وجود داشت که ما را با مشکل روبه‌رو کرد،‌ به طوری که در تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر با مشکل روبه‌رو شدیم، اما با تلاش و پیگیری‌های لازم این مشکلات را برطرف کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به جرأت می‌توان گفت در هیچ‌کدام از شهرهای جدید ما خدمات زیربنایی مشکل مدرسه نداریم.
منبع: فارس