کد خبر: ۴۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ 12 February 2020

"مسکن ملی" از نظام مهندسی ۵۰ درصد تخفیف گرفت

طرح ملی مسکن وارد فاز اجرا شده است. همزمان که ثبت‌نام نهایی متقاضیان و دریافت وجه ۳۰ تا ۴۰ میلیون انجام می‌شود، تسهیلات بانک مسکن نیز در حال تخصیص است.
به گزارش سازه نیوز، امید به داشتن مسکن ارزان‌تر از عرف، دلیلی است که متقاضیان را در راهروها و ساختمان‌های دولتی از این اتاق به آن اتاق کشانده است. این امید پل بی راه نیست. دولت با توجه به جایگاه بالادستی که دارد می‌تواند در بسیاری از موارد از جمله هزینه های مربوط به  مالیات ها و مجوزها با رای زنی تخفیفاتی را در نظر بگیرد.

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت کاهش هزینه تمام شده طرح ملی مسکن گفت: در تلاشیم از ظرفیت های موجود برای طرح ملی مسکن استفاده کنیم و تخفیفاتی برای صاحبان این طرح داشته باشیم. این تخفیفات هزینه تمام شده مسکن را کاهش می دهد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در ادامه بیان کرد: ما توانستیم با رایزنی‌های خود از نظام مهندسی برای طرح ملی مسکن استان تهران 50 درصد تخفیف بگیریم. برای تخفیفات مناطق و شهرهای دیگر نیز درصدد هستیم که تفاهم نامه ای با نظام مهندسی امضاء کنیم.

وی با بیان این که برای حمایت از این طرح فعالیت هایی داشته‌ایم، گفت: برای ساخت مسکن ارزان به دنبال تخفیفاتی از سازمان های مختلف هستیم.  رای زنی هایی نیز برای تخفیفات پروانه های ساختمانی انجام داده ایم.

اصلانی با اشاره به اهمیت مجریان طرح ملی مسکن در کیفیت تولید مسکن گفت: همچنان که سعی می کنیم طرح ملی مسکن را در بخش های مختلف پیش ببریم. سعی داریم در اجرا نیز کارگزاری‌ها را به کار بگیریم، این کارگزارها شامل بنیاد مسکن یا ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) است. در مواردی هم از سازنده‌های خوش نام و انبوه سازان امتحان پس داده نیز به کار گرفته خواهند شد. همچنین مطابق شرایطی که وجود دارد، در ساخت طرح ملی مسکن در روند اجرا فعالان بخش خصوصی نیز انجام وظیفه خواهند داشت./ منبع: اقتصاد آنلاین