کد خبر: ۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ 15 February 2020

آسیبی به واحد‌های مسکونی در استان گیلان وارد نشده است

اسلامی گفت: هیچ آسیبی ناشی از بارش برف در حوزه تخریب واحد مسکونی به ما گزارش نشده است.
به گزارش سازه نیوز، محمد  اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان گیلان تمامی نیروهای راهداری مستقر هستند، گفت: پاکسازی راه‌های اصلی و شریانی توسط نیروهای راهداری در استان گیلان در حال انجام است و حدود 90 درصد از مسیرهای روستایی و فرعی به صورت کامل پاکسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که طی چند روز پیش در استان گیلان رخ داده است یک اتفاق نادر بود، تاکید کرد: سه عامل از جمله کاهش دما  و طوفانی که موجب بوران شد و ازدحام بیش از حد خودروهای بدون زنجیر چرخ و تجهیزات، زمینه‌ساز وقوع اتفاقات مذکور در استان گیلان شد.

او اظهار کرد: با توجه به تعطیلاتی که در هفته گذشته وجود داشت حجم انبوهی از خودروها بدون زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی  وارد شهر رشت شدند و ترافیک ورودی شهر به بیرون شهر پس زد به طوری که تا امامزاده هاشم شاهد گره های ترافیکی شدیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه آزاد راه قزوین رشت به صورت کامل پاکسازی و برف روبی شده و پس زدگی های ناشی از ترافیک های داخل شهر رشت باعث شد حجم انبوهی از گره های ترافیکی در این مسیر ایجاد شود، افزود: در هفته گذشته ظرف مدت 2 تا 3 ساعت شاهد بارش سنگین برف بودیم به طوری که در ارتفاعات میزان برف به یک متر هم رسید و این موضوعات باعث ایجاد مشکلاتی در مسیرهای استان های شمالی شد
او بیان کرد: دو تا سه روزه گذشته راه‌های اصلی به صورت کامل باز شده و راه‌های فرعی هم ظرف امشب و فردا به صورت کامل باز می شود، تنها به تعداد انگشت شماری از روستاها در ارتفاعات استان گیلان باقی ماندند که سعی خواهیم کرد این روستاها را هم تا ظرف فردا بازگشایی کنیم.

اسلامی ادامه داد: حدود 90 درصد از مسیرهای اصلی و فرعی به صورت کامل پاکسازی و بازگشایی شده است.

او با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر ریزش ساختمان ناشی از بارش سنگین برف در استان گیلان به ما اعلام نشده است، گفت: تنها یک مورد گاز گرفتگی و یا سقوط از پشت بام اطلاع داده شده است که هیچ کدام از آنها به بارش برف  و یا اتفاقات این چند روزه ارتباط نداشته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مشکل اساسی در این مواقع بی‌توجهی مسافران به اطلاعیه ها و هشدارها و اخطارهای هواشناسی است، افزود:  مسافران به هیچ عنوان به هشدارها جهت انجام ندادن سفرهای غیر ضروری توجهی نمی‌کنند و همچنین اطلاعیه ها را جدی نمی‌گیرند، ما از مردم تقاضای جدی داریم که اگر ضرورت ندارد در چنین مواقعی به استان های درگیر برف سفر نکنند.

اسلامی  تصریح کرد در صورت انجام سفرهای ضروری خودروها و وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و یا تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند متاسفانه یکی از اصلی‌ترین مشکل هایی که در طی چند روز گذشته در استان گیلان با آن برخورد داشتیم آن بود که هیچ کدام از خودروها زنجیر چرخ به همراه نداشتند.

او ادامه داد: در بسیاری از عکس هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود  بسیاری از خودروهای درگیر برف بدون زنجیر چرخ بودند و حتی کامیون ها و اتوبوس ها  بدون هیچ امکاناتی وارد جاده شده بودند و به صورت مورب باعث مسدود شدن جاده ها و ایجاد ترافیک های چند کیلومتری در بزرگراه و آزادراه شده بودند.

وزیر راه وشهرسازی در پایان گفت: هیچ کدام از خودروهای که وارد جاده شده بودن زنجیره چرخ نداشتن و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد جهت امداد رسانی به مسافران شده بود که این خود  یک اتفاق نادر برای ما بود.