کد خبر: ۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ 22 February 2020

تحوبل 14 هزار مسکن مهر تا شهریور ماه سال آینده

مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه پس از ابلاغ افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از ۴ درصد به ۱۸ درصد برخی متقاضیان مسکن مهر نسبت به تحویل واحدها اقدام کردند، گفت:۴ هزار مسکن مهر برای افتتاح معطل تامین خدمات زیربنایی هستند.
به گزارش سازه نیوز، محسن وطن‌خواهی در پاسخ به این سئوال که سهمیه شهر جدید پرند در طرح ملی مسکن چه میزان است، گفت: سهمیه شهر جدید پرند برای مسکن ملی 20 هزار واحد مسکونی است که 9500 واحد مسکونی پالایش شده و به شرکت عمران شهر جدید پرند معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 300 نفر برای طرح ملی مسکن تشکیل پرونده می‌دهند، ادامه داد:در مرحله دوم ثبت نام که بعد از انتخابات مجلس انجام خواهد شد، ظرفیت مسکن ملی در شهر پرند که همانا 20 هزار مسکن است، تکمیل خواهد شد.

وطن خواهی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد مسکن مهر در پرند باقیمانده است که باید واگذار شود گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدهای مسکن مهر هستند که مشکل انشعابات دارند، اما موضوع حائز اهمیت این است که 14 هزار مسکن مهر تا شهریور ماه سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد و تفاهمنامه‌ای که با دستگاههای خدمات رسان داشته‌ایم، آنها تعهد کرده‌اند که مسکن های دارای اولویت را در اولویت کار خود قرار دهند و انشعابات آنها را نصب کنند.

*4 هزار مسکن مهر در پرند معطل نصب انشعابات

مدیر عامل پرند با بیان اینکه طی روزهای آینده دو میلیارد تومان به این دستگاههای خدمات رسان پرداخت خواهد شد تا آنها نسبت به نصب انشعابات اقدام کنند، تاکید کرد: در حال حاضر 4 هزار مسکن مهر در پرند معطل نصب انشعابات هستند تا تحویل متقاضیان شود.

افزایش نرخ سود از 4 درصد به 18 درصد از اسفند ماه شامل حال چه کسانی می‌شود؟

وطن خواهی در پاسخ به این سئوال که قرار است نرخ سود واحدهای مسکونی مهر که واحدهای خود را تحویل نمی‌گیرند و کارت قسط دریافت نمی‌کنند، افزایش یابد آیا این ابلاغیه مفید واقع شد؟ گفت: طبق برنامه‌ای که بانک مسکن با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته ما بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده‌ایم تا بر اساس آن متقاضیان مسکن مهر که واحد مسکونی خود را تحویل نمی‌گیرند و اقدامی برای دریافت کارت قسط خود نمی‌کنند، نرخ سود را از 4 درصد به 18 درصد افزایش دهیم.

مدیر عامل شهر جدید پرند با بیان اینکه قبل از ابلاغ این بخشنامه 13 هزار مسکن مهر کارت قسط نداشتند ادامه داد:با ابلاغ این بخشنامه می توان گفت متقاضیان این ابلاغیه را تهدیدی برای خود ارزیابی کردند، در حالی که این طور نیست، بلکه این ابلاغیه مزیت‌های زیادی برای آنها داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر این عدد از 13 هزار مسکن مهر به 10 هزار واحد مسکونی کاهش یافته است، اما به هر حال به این متقاضیان فرصت داده ایم تا پایان اسفند ماه نسبت به دریافت کارت قسط و تحویل واحد مسکونی خود اقدام کنند، وگرنه افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از 4 درصد به 18 درصد شامل حال آنها خواهد شد.

وطن خواهی اضافه کرد: مزیت دریافت کارت قسط تثبیت شدن قیمت برای متقاضیان است و افزایش قیمت برای آنها رخ نخواهد داد.
منبع: فارس