کد خبر: ۵۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ 23 February 2020

افتتاح 103 کیلومتر راه در خوزستان/منبع‌آبی‌ها به سپیدار می‌روند

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح بیش از ۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان خبرداد.


رضا رضایی در مراسم افتتاح پل نهم (سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی)  اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کشور این طرح در خوزستان آغاز شد و کلنگ احداث ۷۶۱۲ واحد مسکونی در خوزستان به زمین زده شد.

 وی با اشاره به مشکلات محله منبع آب اهواز افزود: این مساله سال ها در کشور و استان مطرح شده است و اکنون با اجرای این طرح، مشکلات ساکنان این منطقه حل می شود و به محلی ایمن منتقل خواهند شد.

مدیرکل‌ راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با پیگیری و برنامه‌ریزی های انجام گرفته ۱۶۸۰ واحد در ۲۵ هکتار از اراضی منطقه سپیدار با هدف جابه جایی خانه های منطقه منبع آب اهواز احداث خواهد شد و ۸۱۱ واحد آن برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شده است.

رضایی ادامه‌ داد: این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و پیش بینی می کنیم این تعداد واحدها در کمتر از ۲ سال ساخته و به ۸۱۱ واحد در خطر منطقه منبع آب واگذار شود.

وی عنوان‌ کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هکتار برای طرح اقدام ملی پیش بینی شده است که به طور خالص ۵۰‌ هکتار از آن برای احداث واحدهای مسکونی و باقی این اراضی برای معابر و مراکز خدماتی در نظرگرفته خواهد شد.

رضایی با اشاره به افتتاح چند طرح راهسازی در استان گفت: امروز بیش از ۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افتتاح پل‌ نهم اهواز بیان کرد: این پل سال ها با مشکلات فراوانی مواجه بود اما با پیگیری های انجام گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان سرانجام اجرایی شد.

مدیرکل‌راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: این پل حدود ۵۰۰ متر طول دارد و می تواند گره گشای مشکل ترافیکی منطقه کیانپارس و دیگر مناطق شهری اهواز باشد. طول دهانه مرکزی پل ۱۵۰ متر است و از بزرگترین دهانه های مرکزی پل در کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: برای این پل تلاش های بسیاری انجام ‌گرفت و خوشبختانه اکنون شاهد افتتاح آن هستیم‌. بخش دوم این پل نیز امیدواریم با پیگیری هایی که انجام‌ خواهد شد کلنگ زنی و احداث شود.
منبع: ایسنا