کد خبر: ۵۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ 29 February 2020

ملخ هم به اندازه کرونا باید جدی گرفته شود

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: به اندازه ای که باید برای مبارزه با کروناویروس جدی باشیم‌ باید در مبارزه با هجوم ملخ ها به مزارع استان نیز جدی باشیم.
به گزارش سازه نیوز، کیامرث حاجی زاده در جلسه مقابله با هجوم‌ ملخ ها به خوزستان که شامگاه ۹ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این ۴ سال کلکسیون بحران های خوزستان با هجوم ملخ ها به استان کامل شد.

وی با اشاره به بحث شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: در قرارگاه مبارزه با کرونا در استان تاکید شده تا مردم برای حل این مساله همراه و همدل باشند و در این زمینه با همراهی مردم و مسوولان می توانیم در زمینه مقابله و کنترل این ویروس موفق باشیم.

حاجی زاده تصریح کرد: باید دست یاری به سمت مردم دراز کنیم تا با ایجاد تعامل میان مسوولان و مردم در استان بتوانیم مسایل و مشکلات استان را در زمینه کروناویروس و هجوم‌ ملخ حل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه بحران اصلی استان کروناویروس است، عنوان کرد: سیلابی که در استان وجود داشت، خوشبختانه با مدیریت انجام شده کنترل شد. البته باید در این زمینه به سرعت تاب آوری رودخانه ها بالا برود تا شاهد خسارت هایی در سیلاب های بعد نباشیم.

وی عنوان کرد: در خصوص کروناویروس که یک موضوع ملی است باید گفت که با تمام توان پای کار آمده ایم و هرآنچه نیاز است از سوی مسوولان کشوری ارائه شده است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد حل مشکلات در این‌ زمینه باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به مساله هجوم ملخ ها به خوزستان گفت: در شرایطی نیستیم که از کنار این مساله به سادگی عبور کنیم. تحریم های ظالمانه ای که وجود دارد، شرایط را ویژه تر می کند ‌و باید با جدیت پای کار مبارزه با این آفت باشیم.

به گزارش ایسنا، حاجی زاده بیان کرد: به اندازه ای که باید برای مبارزه با کروناویروس جدی باشیم‌ باید در مبارزه با هجوم ملخ ها به مزارع استان نیز جدی باشیم. این‌ مساله مشکل همه استان و کشور است و همه باید کمک کنیم تا مشکل هجوم‌ ملخ ها به مزارع استان را حل کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم‌ مسوولان در این خصوص به صورت جدی عمل کنند تا شاهد حل مشکل هجوم ملخ ها به مزارع استان باشیم و استان اکنون در مرحله آماده باش برای مبارزه با ملخ ها نیز قرار دارد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: برای مبارزه با ملخ ها، فرمانداران باید به جد پای کار بیایند به ویژه در مناطقی که زراعت های فراوانی وجود دارد باید تلاش شود تا شاهد هجوم ملخ ها و از بین رفتن این مزارع در استان نباشیم.
منبع: ایسنا