کد خبر: ۵۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ 11 March 2020

تخلیه دو بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان برای مقابله با کرونا

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خوزستان از تخصیص دو بیمارستان تامین اجتماعی میلاد اهواز و شفا مسجدسلیمان به عنوان بیمارستان‌های معین برای مقابله با کروناویروس خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، دکتر صادق جلیلی اظهار کرد: در مجموع هفت بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در خوزستان وجود دارد که پنج بیمارستان از این تعداد با ظرفیت حدود ۶۰۰ تخت در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در پی تشکیل جلساتی در خصوص مقابله با کروناویروس، دو بیمارستان میلاد اهواز و شفا مسجدسلیمان با ۱۳۰ تخت به عنوان معین بیمارستان‌های دانشگاهی به منظور بستری بیماران مبتلا به کروناویروس تعیین شده‌اند. در حال حاضر این بیمارستان‌ها تخلیه شده و آماده پذیرش این بیماران هستند اما هنوز ظرفیت بیمارستان‌های اصلی تکمیل نشده و بیماری در این بیمارستان‌ها بستری نشده است.

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: همچنین همه اعمال جراحی الکتیو و بستری‌های غیر اورژانس، لغو شده و تنها عمل‌ها و بستری‌های اورژانسی در پنج بیمارستانی که معین بیماران مبتلا به کروناویروس نیستند، انجام می‌شود.

جلیلی افزود: با توجه به تاکید بر کاهش تجمعات و ازدحام، همه درمانگاه‌ها به جز درمانگاه‌های ضروری و اورژانسی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی تعطیل شده‌اند.

وی بیان کرد: در پی تعطیلی درمانگاه های تخصصی، کلینیک ویژه بیماران حاد تنفسی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز راه اندازی شده است که در این کلینیک پس از تریاژ، انجام آزمایش‌ها و کارهای اولیه، بیمار توسط پزشک متخصص عفونی مورد معاینه قرار می گیرد و در صورت نیاز به بستری، اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خوزستان در خصوص کمبود وسایل حفاظتی کادر درمان، گفت: در کل کشور کمبود وجود دارد اما با هر روشی سعی کرده‌ایم اقلام حفاظتی پرسنل را تامین کنیم و تاکنون مشکل خاصی در این خصوص نداشته‌ایم.

جلیلی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل دورکاری نیروها، این دستور را برای نیروهای پشتیبانی رعایت کرده‌ایم اما کادر درمانی در حال فعالیت هستند.

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به مراجعه بیماران مشکوک به کروناویروس به بیمارستان های تامین اجتماعی، بیان کرد: مراجعه موارد مشکوک به کروناویروس به بیمارستان‌ها را داشته‌ایم که ابتلای قطعی برخی از این بیماران به کروناویروس تایید شده و در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری شده‌اند. همچنین برخی پرسنل ما درگیر کروناویروس شده‌اند و تست ابتلای آنها به این ویروس مثبت بوده است.

جلیلی با اشاره به پرداخت به موسسات طرف قرارداد دانشگاهی و خصوصی، عنوان کرد: در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور بدهی موسسات دانشگاهی تا آذر امسال و بدهی  موسسات غیردانشگاهی تا پایان سال ۹۷ پرداخت شده است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن نوروزی بدون مهمان نوروزی، گفت: مهمان‌سراها و منازل سازمانی تامین اجتماعی هر ساله پذیرای مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بوده‌اند اما امسال به دلیل شیوع کرونا متاسفانه نمی‌توانیم میزبان مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور باشیم و پذیرش مهمان در مراکز تامین اجتماعی ممنوع است.
منبع: ایسنا