کد خبر: ۵۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ 26 March 2020

فراز و فرود لیگ برتری‌های فوتبال خوزستان در سال ۹۸

تیم های لیگ برتری خوزستان که لیگ هجدهم را در سال ۹۸ با اتفاقات بسیار و جایگاه های نه چندان خوب به پایان رساندند، با شروع لیگ نوزدهم، عملکرد خوبی در پایان سال ۹۸ داشتند.
به گزارش سازه نیوز، فولاد خوزستان که از گذشته تاکنون با مدیریت خوب افراد کاردان و کاربلد همچون مسعود رضاییان و سیف الله دهکردی به باشگاهی ساختارمند معروف است، پس از قهرمانی سال های پیش خود با هدایت حسین فرکی، کم کم از روزهای خوب اش فاصله گرفت تا این که پس از چند سال ناکامی و در حالی که در لیگ هجدهم انتظار می رفت به تیمی منسجم و با قدرت تبدیل شود به دلیل تغییرات مکرر و سردرگمی در راس کادرفنی نتوانست به آنچه مدنظر هواداران بود، دست پیدا کند. البته در نیم فصل دوم لیگ هجدهم با آمدن افشین قطبی، مربی محبوب ایرانی ها و معروف به امپراطور، فولاد انگیزه و روحیه دو چندان گرفت، به طوری که پرسپولیس را در اهواز با شکست بدرقه کرد ولی در نهایت عمر مربیگری قطبی در فولاد کوتاه بود و او از این تیم جدا شد و جواد نکونام، بازیکن نام آشنای سال های نه چندان دور تیم ملی و البته کم تجربه در مربیگری و جویای نام، جایگزین امپراطور شد.

فولاد در سال ۹۸ و لیگ نوزدهم، فراز و نشیب نیز کم نداشت اما رفته رفته با جذب چند بازیکن در نیم فصل دوم از جمله پاتوسی و با حضور یک مدافع کاربلد به نام کایپتان ایوب والی که شاید خود نکونام هم از ابتدا خیلی فکر نمی کرد که بیشتر گل های زده تیمش توسط این بازیکن ثبت شود، سال ۹۸ را با قرار گرفتن در رده ششم جدول رده بندی به پایان رساند. حالا نیز فولادی ها که برای لیگ نوزدهم با انگیزه و با هدف هستند، منتظرند با ریشه کن شدن ویروس کرونا که چند هفته ای لیگ را به تعویق انداخته است، سال ۹۹ را با موفقیت شروع کنند تا در سال جدید، حداقل بتوانند با کسب سهمیه آسیایی دل هواداران خود را پس از سال ها ناکامی شاد کنند.

صنعت نفت آبادان، دیگر نماینده مهد فوتبال کشور در لیگ برتر است که در سال ۹۸ نسبت به فولاد و نفت مسجدسلیمان در مجموع دو لیگ هجدهم و نوزدهم، خیلی بهتر کار کرد و به جوانان خوزستانی نیز بیشتر بها داد و همین کار نیز باعث شد که از سوی کارشناسان و پیشکسوتان استان و آبادان مورد تمجید قرار بگیرد.

نفت در سال ۹۸ برای ۲ بار طعم موفقیت را چشید، یک بار در پایان لیگ هجدهم که با سرجیو پرتغالی، رفته رفته شکل گرفت و تا جایی پیش رفت که در چهار هفته پایانی این لیگ فوق العاده کار کرد و اگر لیگ ادامه داشت، حتما خود را به عنوان یک مدعی به همگان معرفی می کرد. یک بار دیگر نیز در نیم فصل اول لیگ نوزدهم با قرار گرفتن در رده چهارم جدول.پ

البته طی این سال ها مدیریت باشگاه صنعت نفت نیز با ثبات و به دور از حاشیه بوده است، موردی که نقش موثری در روزهای همراه با موفقیت نفت در سال ۹۸ دارد. این مدیریت در لیگ نوزدهم نیز با انتخاب درست خود برای هدایت تیم یعنی دراگان اسکوچیچ، تیم شان را در پایان نیم فصل اول، در رده چهارم دیدند. هر چند در ادامه رقابت ها نفتی ها نتوانستند سال ۹۸ را آن طور که می خواهند به پایان برسانند. زیرا اسکوچیچ با بهانه های مختلف، ساز جدایی کوک کرد و جدایی او و حضورش در تیم ملی ایران، چند شکست متوالی را برای آبادانی ها در برداشت تا جایی که رده چهارم خود را از دست دادند و سال ۹۸ را با قرار گرفتن در رده هفتم به پایان رساندند. هواداران نفت که سال ها منتظر جشن و پایکوبی برای موفقیت تیم شان هستند، امیدوارند که سال ۹۹ برای تیم شان خوش یمن باشد و در لیگ نوزدهم به حق خود برسند.

و اما نفت مسجدسلیمان؛ این تیم در سال ۹۸ دو چهره متفاوت داشت؛ نفت در لیگ هجدهم با اما و اگر در لیگ برتر ماند تا بهار ۹۸ برایش به یادگار بماند اما لیگ نوزدهم را در سال ۹۸ متفاوت و با هدایت تارتار آغاز کرد. این تیم توانست یک نیم فصل بدون شکست باشد. نفتی ها برابر هیچ تیمی حتی تیم های پایتخت نشین، از پیش باخته و دست و پا بسته نبودند تا جایی که به تیم غول شکن نیز لقب گرفتند.

البته نفت با شروع نیم فصل دوم لیگ نوزدهم، شاید به دلیل مطمئن شدن بابت ماندگاری در لیگ، کمی از آن نفت مقتدر نیم فصل اول پفاصله گرفت و امتیازات خوبی را از دست داد ولی هواداران مسجدسلیمانی که شاید در وضعیت بد شهری و اجتماعی، فوتبال تنها دلخوشی شان است، می خواهند لیگ نوزدهم را در سال ۹۹ با رتبه خوب تیم محبوب شان برای همیشه در ذهن و قلب شان حک کنند. نفت اکنون در رده هشتم جدول رده بندی و در نیمه بالایی جدول قرار دارد، جایگاهی که پیش از این کسی آن را برای این تیم که ناپلئونی در لیگ هجدهم باقی ماند، متصور نبود.