کد خبر: ۵۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ 28 March 2020

تخلیه ٢۶٣ هزار تن کالا در ٧ روز نخست سال جاری در بندرامام خمینی(ره)

در پی تداوم بی وقفه‌ی خدمات دریایی و بندری در بندرامام‌خمینی(ره)، نزدیک به ٢۶٣ هزارتن انواع کالا تا هفتم فروردین ماه سال جاری تخلیه شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، هشتم فروردین ماه با اعلام این خبر بیان داشت: با تلاش شبانه روزی و خستگی‌ناپذیر نیروهای عملیاتی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ٢۶٢ هزار و ٨٣٣ تن انواع کالا که توسط ٨ فروند کشتی به این بندر حمل شده است، تخلیه شد.

عادل دریس بااشاره به اهمیت نقش بندرامام خمینی(ره) در زنجیره‌ی تأمین کالاهای اساسی کشور افزود: به منظور تسریع در روند خروج کالاهای اساسی، تاکنون در حدود ٢٠٣ هزار تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۵ فروند کشتی از کشتی‌های ورودی در روزهای اخیر، حامل کالاهای اساسی بودند و ١٠٣ هزار تن انواع کالای اساسی به دنبال تلاش‌های مستر و بدون وقفه نیروهای عملیاتی این بندر تخلیه شده است.

یادآوری می شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، طی ١٢ ماهه سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی با برخورداری از امکانات مهیا و تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری کرده است.