کد خبر: ۵۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ 28 March 2020

تصویر نیلوفر، تصور نیلوفر

نیلوفر فارغ از دنیای اطرافش که آب باشد یا مرداب و یا لجنزار در نهایت سکون و آرامش حضور دارد و کار خود را می کند. همین طبیعت لطیف باعث شده که در برخی مکاتب نیلوفر نقشی سمبلیک و مقدس داشته باشد.

استادی در باب هنر زندگی می گفت: نخستین نکته در معنای زندگی ایماژ یا تصور شخص از زندگی ست. انسانها از طریق ایماژ برای زندگی شان معنا پیدا می کنند. تا به حال روانشناسان ۲۵ ایماژ نام برده اند. مثلا تصور کسی که از زندگی مسابقه باشد، همه تلاشش برای برد و باخت است. کسی که زندگی را مانند قفس می بیند دنبال آزادی و رهایی ست.  بهترین ایماژ از زندگی، تصور گل نیلوفر است.

 

نیلوفر فارغ از دنیای اطرافش که آب باشد یا مرداب و یا لجنزار در نهایت سکون و آرامش حضور دارد و کار خود را می کند. همین طبیعت لطیف باعث شده که در برخی مکاتب نیلوفر نقشی سمبلیک و مقدس داشته باشد.

 

چندیست کرونا گریبان گیر دنیا شده، کوید ۱۹ دنیای اطرافمان را تیره و تار کرده طوری آرامش و قرارمان را گرفته که تصورش را هم نمی کردیم. زندگی مان مختل شد. کسب و کارها از رونق افتاد. عیدمان تلخ شد. ضعفمان یادمان آمد. دشمنی ها کمرنگ شد و مرگ این حقیقت غریب را نزدیک کرد. چه کارها که نکرد کرونا. موجود بی جانی که جان همه را به لبشان رساند و بعضا هم گرفت.

 

در کشور ما همه به میدان آمدند. مردم، نظامیان، ارگانهای دولتی و غیردولتی، سیاستمداران، ورزشکاران، هنرمندان و در خط مقدم این کشاکش کادر زحمت کش درمان. تصویر خانم دکتر نیلوفر نیسی متخصص ویروس شناسی این روزها بسیار دیده شده ایشان همراه دیگر پرسنل درمان فارغ از کم و کاستی ها و کمبود امکانات، نیلوفرانه مشغول خدمت و انجام وظیفه است. دیدیم که از بذل جان هم دریغ نکردند.

 

دکتر نیسی و همکارانش در آزمایشگاه رفرانس اهواز آزمایشهای تشخیصی نمونه های مثبت و مشکوک کرونا را انجام می دهند. در فضایی ایزوله با پوششی پرزحمت که تاثیرش در عکس مشخص است. با کار طولانی و طاقت فرسای چند ساعته بدون وقفه در بیست و چهار ساعت شبانه روز، بدون توجه به تیرگی های این روزهای کرونایی و با علم به عواقب خطرناک و مرگبار کار.

 

نگارنده افتخار می کند که عضوی از خانواده آزمایشگاهی کشور است و خوشحالم چون محک تجربه به میان آمد همکارانم سر بلند شدند. اگر این کلمات ناقص تحسینی نسبت به این عزیزان بر می انگیزاند، آن را تقدیم می کنم به همکاران شهیدم، آزمایشگاهیان کشور به ویژه دوستان و همکارانم در آزمایشگاه رفرانس اهواز.

منبع :تابا خبر 
برچسب ها: نیلوفرنیسی