کد خبر: ۵۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ 28 March 2020

اعمال محدودیت برای پروازهای داخلی با درخواست استانداران

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال محدودیت برای پروازهای پروازهای داخلی خبر داد و به مردم توصیه کرد سفرهای هوایی غیرضروری خود را به حداقل برسانند.
به گزارش سازه نیوز، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: با توجه به توصیه های انجام شده مبنی بر کاهش سفرها و  اعمال محدودیت در ترددها به منظور توقف چرخه انتشار ویروس کرونا و کاهش بیماری های ناشی از آن، به اطلاع مسافران بخش هوایی می رساند از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری و مسافرت های خود را به حداقل کاهش دهند.

وی افزود: به منظور کاهش شیوع بیماری و جلوگیری از انتقال آن به سایرین، در فرودگاهها، تست های غربالگری  انجام و از ادامه سفر مسافران مشکوک به بیماری ممانعت بعمل می آید.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی ملزم به انجام توصیه های بهداشتی در ضد عفونی اماکن عمومی از جمله ترمینالها و هواپیماها هستند و بر اساس مقررات ابلاغی اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه انجام پرواز علاوه بر جابجائی مسافران نقش پشتیبانی در تامین اقلام ضروری و فوری نیز داراست لذا با توجه به نیاز مراکز استانها پروازها برقرار بوده و در مسیرهای غیر ضرور با توجه به درخواست استانداران و تایید مقامات ذیربط محدودیت های لازم اعمال می شود.