کد خبر: ۵۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ 29 March 2020

مرز، بندر، نفت و دیگر دلایل گسترش کرونا در جنوب خوزستان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تشدید سخت‌گیری‌ها از دو روز گذشته، ابراز امیدواری کرد که نبود تجمعات و تعطیلی کامل اصناف، راهی باشد تا چرخه انتقال ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان متوقف شود.
به گزارش سازه نیوز، دکتر آرش یلالی با اشاره به روند صعودی موارد ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: به دلیل طبیعت کاری موجود در شهرهای آبادان و خرمشهر، تعدد و تنوع جمعیتی در این شهرها بسیار است. تعداد نیروهای غیربومی زیاد است و در این شهرها، ورودی‌های مرزی نیز داریم. جریان نیروی انسانی این دو شهر، حتی شاید در کلانشهر اهواز نیز دیده نشود.

وی افزود: در شرایط کنونی، مرز شلمچه خرمشهر نیز فعال است و پنج بندر فعال در حوزه جنوب غرب خوزستان در حال کار هستند. صنایع نفت و پتروشیمی که در منطقه وجود دارند نیز تعداد زیادی نیروی غیربومی و حتی نیروهای خارجی از کشورهای دیگر دارند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اکنون سیاست جهانی برای محدود کردن بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس است که این کار با ماندن مردم در منزل و جلوگیری از ایجاد تجمعات امکان‌پذیر است، این در حالی است که در این شهرستان‌ها بعضا نگرانی بابت تجمعات و برگزاری مراسم عروسی، عزا و فعالیت بازارها هنوز وجود دارد.

یلالی با بیان اینکه تا یکی دو روز پیش هنوز جمعیت قابل توجهی در بازارهای آبادان و خرمشهر حضور داشتند، گفت: با تشدید سخت‌گیری‌ها از دو روز گذشته، انتظار می‌رود که نبود تجمعات و تعطیلی کامل اصناف به جز اصناف ضروری، راهی باشد تا شاهد توقف چرخه انتقال ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان باشیم.

وی بیان کرد: مردم نیز باید از برگزاری مراسمات و حضور در تجمعات خودداری کنند که در این زمینه با سران طوایف منطقه صحبت شده و خوشبختانه آن‌ها قول همکاری داده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: مبادی ورودی آبادان و خرمشهر بسته شده است تا ورودی از استان‌ها و شهرهای آلوده نداشته باشیم. آنچه ما انجام می‌دهیم فاصله‌گذاری اجتماعی است که مردم تنها برای نیازهای ضروری از منزل خارج شوند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خوزستان، کرونا