کد خبر: ۵۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ 30 March 2020

آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی ساخت مسکن ملی

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: به محض قطعی شدن نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و احراز صلاحیت آن‌ها توسط مراجع ذیصلاح، ارایه تسهیلات به این عده از متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گزارش سازه نیوز، محمدحسن علمداری درخصوص اقدامات بانک مسکن برای طرح اقدام ملی مسکن و ارایه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط، اعلام کرد: بانک مسکن به منظور اجرایی و عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، ارایه تسهیلات به بخشی از متقاضیان واجدشرایط را که توسط ادارات کل راه و شهرسازی به بانک معرفی می‌شوند، تقبل کرده است.

مدیرامور اعتباری بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن بر اساس وعده‌ای که داده است ارایه تسهیلات 100 میلیون تومانی را به 140 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در دستور کار قرار داده که به محض روشن شدن جزییات آن از وزارت راه و شهرسازی و معرفی به ادارات کل و تکمیل پرونده، اقدامات برای ارایه تسهیلات به این عده از متقاضیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته توسط دولت پایه ریزی شد و قرار است 400 هزار واحد مسکونی تا پایان امسال عملیات اجرایی شان به پایان برسد.

در رایزنی‌هایی که بانک مسکن با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی داشت، در ابتدا قرار بود تا بانک مسکن ارایه تسهیلات به 120 هزار واحد را متقبل شود که این میزان هم اکنون به 140 هزار واحد رسیده است و بانک مسکن تعهد کرده است تسهیلات حداکثر 100 میلیون تومانی مسکن را برای متقاضیان طرح اقدام ملی که از مراجع معتبر به آن بانک معرفی می‌شوند و جزو متقاضیان قطعی به شمار می‌روند را متقبل شود.

سود تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان بدون سپرده 18 درصد محاسبه می‌شود. سقف زمانی بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر 12 سال است.