کد خبر: ۵۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ 04 April 2020

کرونا تولید ایرباس را کاهش داد

در پی رکود ناشی از بحران ویروس کرونا، شرکت ایرباس به دنبال کاهش شدید تولید سری هواپیماهای A۳۲۰ پرفروش خود است.
به گزارش سازه نیوز، منابع آگاه اعلام کردند که در پی رکود ناشی از بحران ویروس کرونا، شرکت ایرباس به دنبال کاهش شدید تولید سری هواپیماهای A320 پرفروش خود است.

به گفته این منابع، این غول هواپیماسازی اروپا در حال بررسی سناریوهایی از جمله کاهش نیمی از تولید ماهانه 60 فروند جت خانواده A320 به مدت سه تا شش ماه است.

این در حالی است که درپی کاهش پروازها بر اثر شیوع کرونا خطوط هواپیمایی در سراسر جهان تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در هزینه های خود انجام می دهند.

یک منبع نیز گفت: ایرباس از تامین کنندگان قطعات A320 خواسته است تا تحویل قطعات ارسالی به کارخانه های خود را به میزان 40 درصد متناسب با تولید 36 جت در ماه کاهش دهند.

بر اساس این گزارش شرکت ایرباس پس از توقف فعالیت در چندین کارخانه خود در تامین قطعات خود برای بازگرداندن میزان تولید به سطح قبلی دچارمشکلی جدی شده است.

ایرباس در ماه گذشته میلادی تحویل هواپیماهای خود را در سال جاری به حالت تعلیق درآورده بود. این شرکت در حالی با بحران ویروس کرونا مواجه شد که برای افزایش تولید هواپیماهای خانواده A320 به 63 فروند در ماه در سال 2021 و افزودن یک یا دو هواپیمای دیگر در هر ماه در سالهای 2022 و 2023 برنامه ریزی کرده بود.