کد خبر: ۵۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ 04 April 2020

تاثیر افزایش قیمت بنزین در بازار مسکن

درحالی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲۰ تهران طی بهمن گذشته در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته که پژوهشکده آمار میزان رشد قیمت را ۱۶۵ درصد اعلام کرده است.
به گزارش سازه نیوز،پژوهشکده آمار چندی پیش اقدام به انتشار گزارشی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازار مسکن کرد. بر اساس بخشی از این گزارش که مشخص نیست آمار آن چگونه و از کجا استخراج شده، متوسط قیمت مسکن در منطقه 20 تهران طی بهمن سال گذشته در مقایسه با بهمن‌ماه سال 97 بالغ بر 165 درصد افزایش یافته است.

مطابق این گزارشی که تصویر آن در ادامه می‌آید، متوسط قیمت مسکن در منطقه مورد اشاره از 4 میلیون و 617 هزار تومان به 12 میلیون و 218 هزار تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که بررسی آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی حاکی از آن است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه 20 طی بهمن سال 97 بالغ بر   4 میلیون و 927 هزار تومان بوده که این قیمت در بهمن ماه سال گذشته به 7 میلیون و 427 هزار تومان افزایش یافت، یعنی حدود 50 درصد رشد.

همچنین بر اساس آمار منتشر شده برای اسفندماه، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه مذکور طی آخرین ماه سال گذشته  8 میلیون و 420 هزار تومان که نسبت به قیمت بهمن ماه 98 حدود 13.5 درصد افزایش یافته است.

پژوهشکده آمار در سایت خود به نشانی www.srtc.ac.ir  نوشته « به استحضار می‌رساند پژوهشکده آمار به عنوان بازوی علمی و پژوهشی نظام آماری کشور، در راستای وظایف و رسالت‌های خود و برای استفاده هر چه بیشتر عموم کاربران به ویژه سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و پژوهشگران عزیز اقدام به تهیه و انتشار گزارش‌های تحلیلی،‌علمی و تخصصی از آمار و شاخص‌های منتشر شده در سطح کلان کشور کرده است. این گزارش‌ها توسط اعضای هیئت علمی و صاحبنظران و پژوهشگران برجسته همکار با پژوهشکده در حوزه‌های مختلف در پیوند تهیه شده است. بدیهی است مسئولیت آرا و نظرهای علمی پژوهشی ارائه شده در نهایت برعهده محققین نویسنده این گزارش‌های علمی است.»