کد خبر: ۵۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ 05 April 2020

توصیه‌هایی برای انجام معاملات مسکن در روزگار کرونا

در حالی که بخش‌های مختلف اقتصاد آرام آرام به واسطه کرونا وارد رکودی بی‌سابقه می‌شوند، بازار املاک کشور نیز در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد. رکود ماه‌های اخیر بازار املاک با ظهور کرونا ممکن است وارد دوره‌ای تازه شود اما اگر بتوان در آستانه رونق بازار در خرداد ماه و ابتدای تابستان، فکری برای وضعیت بهداشتی بازدیدها و معاملات مسکن کرد، شاید بتوان قسمتی از خسارت‌ها را جبران کرد.




طبیعی است که در چنین شرایطی عمده خریداران و فروشندگان به فکر سلامتی خود و خانواده‌شان باشند اما دیوار برای این دسته از مشتریان خود پیشنهاداتی دارد که بتوان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، با خیالی آسوده‌تر به خرید و فروش املاک بپردازند.  

پرهیز از مراجعات حضوری به دفاتر املاک

باید تا جایی که می‌توانید حضور در اماکن مختلف سطح شهر را کاهش دهید. دفاتر املاک در هر منطقه و محله‌ای می‌توانند از امکان پرتردد محسوب شوند. بهتر است برای پیدا کردن ملک مورد نظر خود از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین استفاده کنید. دیوار به عنوان بزرگترین و جامع‌ترین سایت نیازمندی‌های کشور می‌تواند به شکلی کامل و جامع پاسخگوی نیاز شما باشد.

توصیه دیوار به مشاوران املاک نیز استفاده بیشتر از دیوار با درج آگهی‌های با کیفیت‌تر است. بیشتر مشاوران حرفه‌ای که از دیوار برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند به این نکته واقف‌اند که استفاده از تصاویر با کیفیت و توضیحات دقیق چه تاثیری در جذب مشتری بیشتر دارد.

آگهی با جزئیات بیشتر

فروشنده یا کسی که قصد دارد ملکی را اجاره دهد باید تلاش کند تا جایی که می‌تواند آگهی با کیفیت‌تری را روی دیوار منتشر کند. کیفیت آگهی به چه چیزهایی بستگی دارد؟ پیشنهاد دیوار این موارد است:

تصاویر: سعی کنید در آگهی از تصاویر واقعی و واضح استفاده کنید. علاوه بر عکاسی از فضای داخل خانه (اتاق‌ها، آشپزخانه و…) موارد جزئی‌تر مثل جنس کابینت‌ها، منظره پیش‌روی پنجره‌ها، ورودی و نمای خارجی منزل، مشاعات، حیاط، پارکینگ و… نیز می‌تواند کیفیت آگهی‌ شما را ارتقا و نیاز به مراجعه حضوری را کاهش دهد.


متن آگهی: حتما اطلاعات ملک را به طور کامل در بخش توضیحات وارد کنید. اطلاعات مختلف مانند سن بنا، امکانات جانبی، وضعیت سند و هر اطلاعات دیگری که ممکن است برای خریدار محل سوال باشد، تشریح شود.
جانمایی دقیق: بهتر است هنگام ثبت آگهی، آدرس ملک مورد را دقیق و درست روی نقشه جانمایی کنید. به این ترتیب مشتریان می‌توانند از فضای خارجی ملک مورد نظر نیز مطلع شوند و به این ترتیب از رفت و آمدهای غیرضروری نیز جلوگیری شود.


همکاری با مشتریان


تا جایی که می‌توانید با مشتریان ملک خود همکاری کنید. بهتر است به همه سوالات آنها تلفنی یا با استفاده از چت دیوار پاسخ دهید تا نیاز کمتری به بازدید حضوری باشد. به ویژه در موضوع قیمت شفاف و رک عمل کنید. با توجه به وضعیت بازار،‌ پایین‌ترین قیمتی را که برای شما مقدور است به مشتری بگویید.‌ علاوه بر این در صورت یافتن مشتری‌های جدی می‌توانید با آنها قرار تماس تصویری بگذارید و بخش‌های مختلف خانه را به آنها نشان داده و به سوالاتشان پاسخ دهید.

رعایت نکات بهداشتی در زمان بازدید

اگر مذاکرات تلفنی و رد و بدل کردن اطلاعات ملک به نتیجه رسید احتمالا  با یکی دو مشتری نهایی به توافق رسیده‌اید و حالا مشتریان نیازمند بازدید از ملک شما هستند.

برای این بازدید بهتر است تنها یک نفر با بازدید‌کننده همراه شود. بازدیدکنندگان نیز بهتر است یک یا نهایت دو نفر باشند. همراه کردن کودکان و خانواده در این شرایط به هیچ عنوان منطقی و بهداشتی نیست. در این شرایط نکات بهداشتی زیر را رعایت کنید:

در زمان قرار حضوری پنجره‌ها را باز کنید.
حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و بهتر است دستکش و ماسک را در اختیار بازدید‌کننده نیز قرار دهید.
از دمپایی روفرشی برای بازدیدکننده استفاده کند و پس از ملاقات آن را بشویید.
فاصله خود را با خریدار حفظ کنید و پس از پایان ملاقات نیز مکان‌هایی که با مشتری تماس داشته‌اند (مثل دستگیره درها) و… را ضدعفونی کنید.
فراموش نکنید که پیش و پس از ملاقات حتما دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
مذاکره درباره جزییات معامله را پس از بازدید بهتر است خارج از خانه یا تلفنی انجام دهید.
به هیچ عنوان بدون بازدید حضوری اقدام به پرداخت یا نوشتن قرارداد نکنید و از پرداخت بیعانه پرهیز کنید. اجازه ندهید شرایط خاص شیوع کرونا باعث سهل‌انگاری شما در رعایت مسایل امنیتی در معامله شود.
شاید کمی رعایت این توصیه‌های بهداشتی سخت به نظر برسد اما حالا همه دیگر می‌دانیم که کرونا بیش از هر چیز سبک زندگی ما را تغییر داده است و باید برای بازگشت به جریان زندگی، کمی محتاط‌تر باشیم. مطمئن باشید جریان زندگی، قوی‌تر از هر ویروس کشنده‌ای روی زمین است.

دیوار در این روزهای سخت، مثل همیشه کنار شما می‌ماند.

منبع : سایت دیوار
برچسب ها: معاملات مسکن