کد خبر: ۵۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ 05 April 2020

کاهش درآمد شرکت های هواپیمایی آمریکا

علیرغم کاهش تعداد پروازها در آمریکا به خاطر محدود شدن رفت و آمد در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، پروازهای تقریباً خالی در این کشور بسیار معمول شده است.
به گزارش سازه نیوز، وقتی عکاس خبرگزاری رویترز سوار پرواز 4511 امریکن ایرلاینز، از فرودگاه ریگان واشنگتن به نیواورلین شد، تنها مسافر این جت 76 نفره بود.

 به گفته وی، لحظات عجیبی بود. وقتی مسافرگیری هواپیما در فرودگاه اعلام شد، وی تنها مسافری بود که سوار هواپیما می شد یا وقتی خلبان به جای  صحبت از طریق بلندگو شخصاً تاخیر هواپیما به خاطر مشکلات فنی را به وی اعلام کرد.

 علیرغم کاهش تعداد پروازها در آمریکا به خاطر محدود شدن رفت و آمد در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، پروازهای  تقریباً خالی در این کشور بسیار معمول شده است.

خط هوایی امریکن ایرلاینز در روز جمعه 119 پرواز از فرودگاه ریگان واشنگتن داشت که 8 تا از این پروازها تنها یک مسافر داشتند و تعداد مسافران در بسیاری از آنها به اندازه انگشتان دست بود. این شرکت هواپیمایی سال گذشته در همین زمان 254 پرواز از همین فرودگاه داشت.

  اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در روز جمعه 129763 مسافر را بازرسی کرد در حالی که سال گذشته در همین روز 2.48 میلیون مسافر را کنترل می کرد.

خطوط هوایی آمریکا که درآمدشان بسیار کاهش یافته از دولت درخواست کمک کرده اند تا بتوانند حقوق کارکنانشان را پرداخت کنند و مطمئن شوند کارکنان آموزش دیده کافی برای پس از پایان بحران ویروس کرونا در اختیار دارند.

 مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا در روز شنبه 277205 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داد که 37926 مورد نسبت به آمار قبلی افزایش داشت و اعلام کرد تعداد مرگ و میرها ناشی از این ویروس 1150 مورد افزایش یافته و به 6593 رسیده است.

 مهمانداران هواپیما علیرغم ترس از ابتلا به ویروس و انتقال آن به اعضای خانواده، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.