کد خبر: ۵۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ 30 April 2020
وزیرجهادکشاوری :

جریان انتقال و توزیع خوراک طیور از بندر امام خمینی(ره) شتاب بیشتری خواهد گرفت

دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاوری در جریان بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اشاره به وجود ذخایر کافی خوراک دام و طیور در کشور بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده سرعت انتقال و توزیع خوراک طیور از بندر امام خمینی(ره) با شتاب بیشتری جهت تأمین نیازهای مرغداران افزایش یافته است.
 
به گزارش سازهئ نیوز و وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، دکتر کاظم خاوازی  وزیر جهادکشاورزی   نهم اردیبهشت ماه در جریان بازدید از انبارها و اسکله های مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: به خاطر غدغه‌هایی که تولید کنندگان مرغ در زمینه خوراک ماکیان داشتند، این سفر انجام شد. خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که از قبل صورت گرفته، امروز شاهد آزادسازی و توزیع  مقادیر بسیار زیادی دانه‌های ذرت  هستیم.
خاوازی در ادامه افزود: به حدی که می تواند تمامی نیاز کشور را در این زمینه تأمین کند و ان شاء الله  از این هفته  با سرعت زیاد و به صورت مویرگی  خوراک مورد نیاز را به مرغداری ها خواهیم  فرستاد. ضمن اینکه ذخایر استراتژ یک کشور در زمینه دانه‌های ذرت به حد کافی  است و از آن طریق  هم به صورت مویرگی در داخل استان ها در حال تزریق دانه‌های ذرت هستیم و ان شاء الله این نگرانی  را از تولیدکنندگان عزیز برطرف می کنیم.



سرعت توزیع و انتقال خوراک ماکیان از بندرامام خمینی(ره) شتاب می گیرد 


وزیر جهادکشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: دلیل عمده حضورم در این بندر امام خمینی(ره) به خاطر این بود که اگر اشکالاتی در کار احتمالا وجود داشته باشد آن اشکالات را رفع بکنیم و دوستان را تشویق بکنیم با سرعت  بالاتری دانه‌های ذرت را بتوانند به تولید کنندگان  مرغ تخم‌گذار و گوشتی برسانند.
 خاوازی با توصیف اینکه خوزستان یکی از قطب های مهم تولید گندم در کشور است، تصریح کرد:  تلاش  می کنیم 5/10 تا 11 میلیون تن گندم  در اختیار دولت خواهیم بگذاریم  و پیش بینی  می کنیم 14 میلیون تن  گندم تولید کنیم  و رشد بسیار خوبی در زمینه تولید گندم  در استان خوزستان داریم  و می شود گفت پایداری تولید گندم در کشور  به آن دست پیدا کردیم و ان شاء الله در سال آینده هم به لطف خداوند  و با تلاش کشاورزان از 14 به 5/14  میلیون تن  خواهیم رسید.


آخرین هماهنگی‌ها برای تسریع در روند خروج کالا انجام شد


غلامرضا شریعتی  استاندار خوزستان در جریان این بازدید اظهار داشت: ذخایر ذرت و خوراک دام  و طیور  در استان خوزستان از طریق بندرامام خمینی(ره) به میزان قابل ملاحظه ای وجود دارد که بیش از 2 میلیون موجود است. یک سری ناهماهنگی های داخلی بین بخشی در دستگاه های اجرایی بود که در جلسات حل و فصل شده است و با حضور وزیر جهادکشاورزی آخرین هماهنگی ها  انجام خواهیم داد که این مشکلات رفع شود  و این محمولات خارج شوند و در نقاط مختلف کشور توزیع کنیم  و از این بابت مشکلات خاصی نخواهیم داشت  و موجودی و میزان محمولات  به اندازه کافی وجود دارد.


گام های بلند استان خوزستان برای ارتقای امنیت غذایی کشور


استاندار خوزستان با اشاره به میزان تولیدات  کشاورزی در استان خوزستان  بیان داشت: ما امیدواریم یک میلیون و 500 هزار تن گندم، 100 هزار تن کلزا، یک میلیون تن چغندر وجو و دیگر محصولات کشاورزی  خریداری کنیم و پیش بینی کنیم 5/5  تا 6 میلیون تن محصولات کشاورزی  تولید کنیم و برای امنیت غذایی و امنیت اقتصادی کشور  گام های بلندتری برداریم. تلاش ما همچنان  برای هماهنگی با وزارت های جهاد کشاورزی و نیرو برای برنامه ریزی کشت های تابستانه  و تحقق ارتقای تولیدات کشاوری و امنیت غذایی کشور ادامه دارد. 
برچسب ها: بندر امام خمینی