کد خبر: ۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ 14 May 2020

رشد 35 درصدی نرخ زمین و مسکن در اراک

رشد 35 درصدی نرخ زمین و مسکن در اراکرشد 35 درصدی نرخ زمین و مسکن در اراکچاپ1399/02/25رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: قیمت زمین و مسکن در اراک به علت افزایش تقاضای سرمایه‌ای در سایر بازارها امسال افزایش ۳۵ درصدی دارد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، «سعید بلوردی» افزود: این افزایش درحالی است که خرید و فروش در بازار مسکن استان مرکزی شرایط رکود را تجربه می‌کند.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت در اجاره مسکن نیز با توجه به تعیین مهلت ۲ ماه برای مستاجران اتفاق نیفتاده و پیش‌‍بینی می‌شود قیمت اجاره بها در اراک آخر خردادماه افزایش چشمگیری یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: افزایش ارزش سایر کالاهای سرمایه‌ای نظیر سکه، خودرو و ارز منجر به حجم انباشته شده و مردم از سرمایه‌گذاری انتظار سودآوری دارند.

بلوردی افزود: دلیل اصلی بالا رفتن قیمت مسکن فقط افزایش قیمت تمام شده ساختمان نیست بلکه فاصله عرضه و تقاضا در اثر نبود سرمایه‌گذاری مناسب در سال‌های اخیر در این روند دخیل بوده است.

وی اظهار داشت: برخی از مالکان در اراک با گرم شدن فعالیت بورس، واحد مسکونی خود را برای سرمایه‌گذاری در بورس به فروش رسانده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: آغاز طرح اقدام ملی مسکن نتوانست مانند مسکن مهر به کاهش قیمت واحد مسکونی کمک کند و نیاز است که اقدام ویژه‌ای برای مهار شرایط فعلی صورت بگیرد.

یک‌‍‌هزار مشاوره املاک در شهرستان اراک فعال است.