کد خبر: ۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ 16 May 2020

اخراج بخش قابل توجهی از مهمانداران یونایتد در سایه کرونا

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا به کارکنان خود اعلام کرده است که این شرکت از ماه آینده میلادی (ژوئن) فقط به حدود ۳ هزار نفر از ۲۵ هزار مهماندار خود نیاز دارد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا به کارکنان خود اعلام کرده است که این شرکت از ماه آینده میلادی (ژوئن) فقط به حدود 3 هزار نفر از 25 هزار مهماندار خود نیاز دارد.

این منابع همچنین هشدار دادند که در صورت‌عدم بازگشت تقاضا برای سفر هوایی تا زمان انقضای کمک‌های مالی دولت برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خطوط هوایی در فصل پاییز، احتمال اخراج هزاران نفر در این صنعت وجود دارد.

خطوط هوایی یونایتد به کمک 5 میلیارد دلاری که از دولت تحت قانون کرز (CARES) برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود دریافت کرد، قرار است تا 30 سپتامبر حقوق مهمانداران خود را پرداخت کند.

بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که کمک‌های مالی دولت را دریافت می‌کنند مجاز به کاهش تعداد کارکنان خود و یا کاهش حقوق آن‌ها قبل از ماه اکتبر نیستند.

خطوط هوایی یونایتد که در شهر شیکاگو مستقر است و همچنین سایر شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی اخیراً کارکنان خود را در جریان مشکلات مالی ناشی از شیوع بیماری کرونا که اقتصاد جهان را به رکود کشانده است، قرار داده اند.

بنا بر این گزارش، تعداد پروازهای این شرکت هواپیمایی حدود 90٪ کاهش یافته است. این شرکت و سایر خطوط هوایی آمریکا در تلاشند تا خسارت خود را که در مجموع ماهانه به 10 میلیارد دلار می‌رسد، کاهش دهند.

خطوط هوایی دلتا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که در فصل پاییز از تعداد کنونی 14 هزار و 500 خلبان این شرکت، 7 هزار خلبان بیش از نیاز این شرکت خواهد بود.