کد خبر: ۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ 16 May 2020

فعال سازی بنادر کوچک از طریق بخش خصوصی

کارشناس اقتصاد با تاکید بر این‌که علی رغم تحریم و مشکلات اقتصاد نباید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متوقف شود، گفت: توسعه بنادر کوچک برای ایران یک الزام است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، شریفی اظهار کرد: خیلی از سرمایه‌گذاران شرایط موجود و تحریم‌ها را می‌بینند و به همین دلیل حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند اما باید دانست که عمر هر تحریم یک الی 2 سال است و بعد از آن تحریم‌ها بی اثر می‌شود و یا مانند گذشته سخت‌گیرانه نیست.

وی افزود: وقتی سرمایه‌گذاری در شرایط تحریمی صورت گیرد، بعد از برداشته شدن تحریم‌ها دیگر زمان سرمایه‌گذار هدر نمی‌رود و این امکان وجود دارد که از سرمایه‌گذاری صورت گرفته بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند سرمایه‌گذاری را برای فعالان اقتصادی سود ده کند، سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه بنادر است؛ این امر فرصت مناسبی ایجاد می‌کند تا تولیدکننده و فعال اقتصادی با کمترین هزینه بتواند صادرات داشته باشد. ایران در خیلی از تولیدات به خودکفایی رسیده و همین امر باید انگیزه ای باشد تا سرمایه‌گذاران برای رسیدن به سود دهی تولید محصولات صادرات‌محور برنامه‌ریزی کنند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در کنار توسعه پسکرانه بنادر، سازمان بنادر با کمک بخش خصوصی برای فعال سازی بنادر کوچک برنامه ریزی کند، افزود: بنادر کوچک فرصت خوبی ایجاد می کنند تا مردم محروم آن منطقه به درآمد زایی برسند، بدین جهت نباید از توسعه و فعال سازی بنادر کوچک غفلت کرد.