کد خبر: ۵۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ 16 May 2020

زلزله معاملات مسکن را کاهش داد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش معاملات مسکن در تهران به دلیل وقوع زلزله، گفت: این احتمال وجود دارد بسیاری از سرمایه‌گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، سیدهادی بهادری در ادامه افزود: بررسی سیر معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که میزان خرید و فروش ملک همواره تحت تأثیر عوامل درونی یا بیرونی بوده و این مسئله موجب شده تا در برخی از برهه های زمانی حوزه معاملات در وضعیت رکودی قرار گرفته و در برخی از برهه ها رونق بگیرد.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال با شیوع بیماری کرونا، بازار مسکن تحت تأثیر قرار گرفت و بر اساس آمارها، میزان خرید و فروش طی اسفند 98 و فروردین 99 به صورت میانگین حدود 70 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به تأثیر وقوع بلایای طبیعی در بازار مسکن، یادآور شد: هفته گذشته شاهد وقوع زلزله در تهران و مناطق حومه بودیم، به طور حتم این مسئله تأثیری به سزایی در کاهش معاملات مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن همواره یکی از نقاط ایمن برای سرمایه‌گذاری افراد بوده، یعنی مردم برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری بیشتر اقدام به خرید مسکن مازاد نیاز می کنند، حال مولفه امنیت یکی از مهم‌ترین مسائل در رونق خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای است.

بهادری اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار برای ورود در بازاری مانند مسکن احساس امنیت نکند، میزان خرید مسکن کاهش خواهد یافت، از این رو با زلزله اخیر تهران این احتمال وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.

وی با اشاره به تأثیر خرید و فروش مسکن در کاهش قیمت ها، بیان کرد: در شرایط کنونی تمام عوامل دست به دست هم داده تا قیمت مسکن کاهش یابد، پیش بینی این است که در بازار مسکن، قیمت ها کاهش نسبی خواهد داشت.