کد خبر: ۵۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ 17 May 2020

کندی نوسازی بافت فرسوده

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارشات حدود ۳ میلیون هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که این میزان وسعت یک ظرفیت بالقوه برای مسکن سازی است، از طرفی گستره بالای بافت فرسوده در پایتخت بسیار نگران کننده است، زیرا در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله فجایع بسیاری رخ خواهد داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: اجرای این طرح علاوه بر نوسازی مساکن پرخطر و فرسوده؛ موجب افزایش نرخ تولید مسکن در کشور می شود و می توان با این روش بخشی از نیاز کشور به مساکن جدید را رفع کرد.

حدود 30 درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده زندگی می کنند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 30 درصد جمعیت کشور در بافت های فرسوده زندگی می کنند که این میزان در شهری مانند تهران به حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

3 میلیون هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد

وی گفت: از طرف دیگر طبق گزارشات حدود 3 میلیون هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که این میزان وسعت یک ظرفیت بالقوه برای مسکن سازی است، از طرفی گستره بالای بافت فرسوده در پایتخت بسیار نگران کننده است، زیرا در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله فجایع بسیاری رخ خواهد داد.

کیان پور تصریح کرد: ستاد بآزفرینی شهری مدت بسیاری زیادی است که توسط وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده، اما متأسفانه تاکنون این ستاد نتواسته به برنامه و تعهداتش به درستی عمل کند، از این رو ضروری است که این ستاد به اقدامات خود سرعت ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی ازدلایل عدم توفیق طرح بازآفرینی شهری در کشور، عدم جذابیت این طرح برای سازندگان و مردم است، به نظر من دولت باید در گام نخست اقدام به افزایش میزان تسهیلات نوسازی کند این مسئله می تواند به عنوان محرکی به اجرای طرح کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه 140 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد، ادامه داد: نوسازی این میزان بافت فرسوده و ناپایدار نیازمند یک عزم جدی از سوی دولت، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های متولی است.