کد خبر: ۵۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ 18 May 2020

تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با به کارگیری ظرفیت بورس می توان سرمایه های سرگردان را جذب و به سمت بازار ساخت و ساز مسکن هدایت کرد. با این روش هم سرمایه گذاران به سود قابل قبولی می‌رسند و هم اینکه بخش تولید مسکن رونق خواهد گرفت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم،سیدحسین افضلی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس، گفت: خوشبختانه این استراتژی در اغلب کشورهای بزرگ و پیشرفته اجرایی و تجربه شده است و اجرای آن آثار مثبتی را برای حوزه ساخت و ساز مسکن به دنبال خواهد داشت.

سرمایه های سرگردان باید در یک مسیر درست هدایت شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی حجم نقدینگی سرگردان در کشور بسیار بالا بوده و این خود یک خطر بزرگ و معضل برای اقتصاد کشور محسوب می شود، زیرا هجوم این اعتبارات به هر بازار اقتصادی، نتیجه ای جزء تنش و آشفتگی اقتصادی به دنبال نخواهد داشت، از این رو بهتر است که سرمایه های سرگردان در یک مسیر درست هدایت شود.

نگاه افراد به بازار مسکن، رویکرد سرمایه ای است

وی گفت: بورس می تواند آن مسیر درست برای هزینه کرد و سرمایه گذاری سرمایه های سرگردان باشد، در سال های گذشته شاهد بودیم که اعتبارات کلانی به بازار مسکن وارد شد، اما متأسفانه به جای هزینه کرد این اعتبارات در بخش ساخت و ساز، بخش خرید و فروش مسکن مورد توجه قرار گرفت، زیرا نگاه افراد به بازار مسکن، رویکرد سرمایه ای بود.

افضلی ادامه داد: با به کارگیری ظرفیت بورس می توان سرمایه های سرگردان را جذب و به سمت بازار ساخت و ساز مسکن هدایت کرد، با این روش هم سرمایه گذاران به سود قابل قبولی دست می یابند و هم اینکه با ورود اعتبارات کلان، بخش تولید مسکن رونق خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی کشور با مشکل کمبود مسکن مواجه است، از این رو تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس می تواند این گره بسیار مهم را رفع کرد. سرمایه گذاری مردم در بورس برای توسعه ساخت و ساز مسکن می تواند ریسک سرمایه گذاری در کشور را کاهش دهد.