کد خبر: ۵۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ 19 May 2020

پرواز خطوط هوایی دلتا با ۶۰ درصد ظرفیت برای جلوگیری از شیوع کرونا

شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا حداقل تا آخر ماه ژوئیه، از بیش از ۶۰ درصد ظرفیت صندلی هواپیماهای خود استفاده نخواهد کرد و در صورت افزایش تقاضا برای سفر هوایی پروازهای بیشتری انجام خواهد داد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا حداقل تا آخر ماه ژوئیه، از بیش از 60 درصد ظرفیت صندلی هواپیماهای خود استفاده نخواهد کرد و در صورت افزایش تقاضا برای سفر هوایی پروازهای بیشتری انجام خواهد داد.

این اقدام بخشی از شروط طولانی مدتی است که اد باستیان، مدیر عامل این شرکت، در ماه گذشته به سرمایه گذاران اعلام کرده بود. وی گفته بود که حس امنیت مسافران به احیای سفرهای روزمره کمک می‌کند و اینکه مسافران حتی مایل به پرداخت پول بیشتری برای آسایش خود هستند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، با اشاره به زمان نامشخص بهبود وضعیت بحران کرونا که تقاضا برای مسافرت‌های هوایی را به شدت کاهش داده است، در ادامه تأکید کردند که جزئیات برنامه این شرکت هواپیمایی ممکن است در آینده تغییر کند.

خطوط هوایی دلتا اعلام کرده است که تا 30 ژوئن، ظرفیت صندلی‌های فرست کلاس را به میزان 50 درصد و صندلی‌های کابین اصلی هواپیما را 60 درصد کاهش خواهد داد و پیشتر نیز اعلام کرده بود که ماه آینده برخی از پروازها را از سر می‌گیرد.

فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها به موضوع بحث و گفتگو تبدیل شده است. گروه اصلی این صنعت جهانی یعنی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی اگر هواپیماها را به دو سوم ظرفیت عادی خود محدود کنند، نمی‌توانند سود کسب کنند، مگر آنکه آن‌ها بلیط هواپیما را بطور چشمگیری افزایش دهند.

در ایالات متحده، رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساختهای مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته خطوط هوایی را ملزم کرد که حداقل فاصله یک صندلی را بین همه مسافران رعایت کنند و از 67 درصد ظرفیت هواپیماهای خود استفاده کنند.

این در حالی است که خط مشی شرکت‌های هواپیمایی آمریکا برای صندلی‌های میانی متفاوت است، همه آن‌ها مسافر را ملزم به استفاده از ماسک صورت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، این شرکت‌ها در تلاش هستند تا برای جبران ضررهای هنگفت ناشی از کاهش شدید تقاضا، تعداد پروازهای خود را تا 90٪ کاهش دهند.
برچسب ها: دلتا، کرونا