کد خبر: ۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ 20 May 2020

زمین گیر شدن هواپیمای 737 مکس

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که به دنبال دو تصادف فاجعه آمیز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، شرکت بوئینگ و سایر تولیدکنندگان هواپیما را ملزم به استفاده از ابزارهای جدید مدیریت ایمنی خواهد کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم،  اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال دو تصادف فاجعه آمیز هواپیمای بوئینگ 737 مکس که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، شرکت بوئینگ و سایر تولیدکنندگان هواپیما را ملزم به استفاده از ابزارهای جدید مدیریت ایمنی خواهد کرد.

شروع این روند نظارتی برای اجباری کردن سیستمهای مدیریت ایمنی (اس ام اس) در واکنش به توصیه هایی صورت گرفته است که در ماه ژانویه توسط یک هیأت از کارشناسان صنعت هواپیماسازی منتشر شده است. این هیأت توسط الین چائو، وزیر حمل و نقل آمریکا، انتخاب شده بودند.

این هیأت از پایان دادن به یک روش مرسوم قدیمی در مورد واگذاری برخی از امور صدور گواهینامه به سازندگان هواپیما حمایت نکرد.

بنا بر این گزارش، بوئینگ پس از سقوط پرواز هواپیمای خود در خطوط هوایی اتیوپی در مارس 2019، کل ناوگان 737 مکس خود را زمین گیر کرد.

استفاده از سیستمهای مدیریت ایمنی (اس ام اس) برای خطوط هوایی اجباری هستند. بر اساس گزارش کمیته ویژه، اس ام اس ها ارزیابی جامعی را در مورد اینکه آیا اقداماتی مانند طراحی، روش ها و آموزش می تواند با خطرات احتمالی مقابله کند، انجام می دهند.

اقدامات ایمنی شرکت بوئینگ در ماه ژانویه پس از انتشار صدها پیام داخلی در مورد توسعه مدل 737 مکس مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت، از جمله این انتقاد که می گوید این هواپیما "توسط دلقک هایی طراحی شده است که خود تحت نظارت میمون ها هستند."

شرکت بوئینگ که تولید خود را در ژانویه متوقف کرده است، قبل از اینکه بتواند مجوز پرواز آزمایشی هواپیمای خود را بگیرد، باید دو مسئله نرم افزاری را برطرف کند.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که هواپیمای 737 مکس حداقل تا ماه آگوست زمین گیر باشد.