کد خبر: ۵۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ 23 May 2020

کاهش قیمت تمام شده مسکن ملی

مدیرامور اعتباری بانک مسکن، گفت: تا کنون ۳ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور بعد از طی مراحل تایید صلاحیت موفق به افتتاح حساب شده اند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان این خبر اعلام کرد: متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن بعد از ثبت نام اولیه و بررسی شرایط و صلاحیت آنها توسط وزارت راه و شهرسازی لازم است در بانک مسکن حساب مخصوص این طرح را افتتاح کنند تا نسبت به واریز آورده نقدی برای خانه دارشدن در این طرح اقدام لازم را انجام دهند. تا کنون سه هزار نفر در سراسر کشور بعد از طی مراحل تایید صلاحیت موفق به افتتاح حساب شده اند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن صبح امروز با ارایه گزارشی از آخرین اقدامات بانک در طرح اقدام ملی در گردهمایی غیرحضوری مدیران ارشد بانک مسکن گفت: بانک مسکن مسولیت تامین مالی ساخت و تکمیل ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را با برنامه ریزی برای پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به هر واحد مسکونی برعهده گرفته است. نرخ سود این تسهیلات فعلاً ۱۸ درصد تعیین شده و دوره مشارکت در ساخت به مدت ۲ سال و دوره فروش اقساطی نیز ۱۰ ساله تعیین شده است.

علمداری با تاکید بر اینکه پروژههای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن مشتری محور است افزود: بعد از پذیرش پروژهها در این طرح و معرفی افراد واجد شرایط به بانک مسکن، لازم است مدیریتهای شعب استانی، مجموعه ای از شعب در شهرها را به شکل ویژه برای انجام اقدات این طرح اختصاص دهند.

علمداری افزود: فعلاً از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی، توافقات و توزیع استانی مربوط به ۱۰۵ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن به میزان سهمیه ۲۰ هزار فقره تسهیلات، شرکت عمران شهرهای جدید به میزان سهمیه ۳۰ هزار فقره تسهیلات، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میزان سهمیه ۲۵ هزار واحد و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن به میزان سهمیه ۳۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در ادامه گفت:‌ سال گذشته سیاستهای هدفمند بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن موجب استقبال شرکتهای ساختمانی استفاده کننده از فناوری نوین از تسهیلات بانک مسکن شد. تعداد تسهیلات ساخت پرداختی به این گروه ۲۲۴ درصد رشد کرد در حالی که دریافت تسهیلات توسط سنتی سازها ۲۵ درصد کاهش داشت.

علمداری اهداف حوزه اعتبارات بانک مسکن در سال ۹۹ را تامین مالی طرح اقدام ملی،‌ افزایش منابع ارزان قیمت، حمایت از ساخت واحدهای مسکونی میان متراژ، افزایش سقف تسهیلات و سقف تقسیط و همچنین افزایش حدود و اختیارات شعب استانی برای افزایش وصول مطالبات و حمایت بیشتر از مشتریان عنوان کرد.

در ادامه این گردهمایی محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن نیز با ارایه گزارشی از عملکرد بانک مسکن در سال گذشته گفت: بانک مسکن در حوزه جذب منابع موفق شد ۸۶ درصد اهداف سال ۹۸ را محقق کند. همچنین در سال گذشته قمیت تمام شده منابع در بانک مسکن نیز به میزان کمتر از یک درصد کاهش پیدا کرد.