کد خبر: ۵۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ 26 May 2020

اتمام بازسازی خانه‌های سیل زده تا پایان خرداد ۹۹

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان گفت: با وجود تاخیر در روند بازسازی واحد‌های مسکونی سیل زده به دنبال آن هستیم که تا پایان خرداد ماه کار بازسازی‌ و تکمیل منازل مسکونی به پایان برسد.

به گزارش سازه نیوز مسعود انصاریان در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت تکمیل واحد‌های مسکونی سیل زده اظهار کرد: با توجه به تعطیلی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا سرعت کار بازسازی واحدهای مسکونی تا حدودی کاهش یافته است.

وی افزود: از تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی که باید کامل می‌شد تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ واحد کار سقف زنی انجام شده و ۲ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است مابقی واحد‌ها نیز در مرحله اجرای سقف هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه روند بازسازی‌ها تا حدودی عقب افتاده است گفت: با وجود تاخیر در روند بازسازی کار به طور کامل تعطیل نشده است و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم  تا پایان خرداد ماه کار بازسازی‌ها به پایان برسد.

انصاریان گفت: پرسنل به طور تمام وقت در حال فعالیت هستند و متقاضیان نیز برای اتمام پروژه‌ها با پرسنل همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت در رفت و آمد‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: رساندن مصالح ساختمانی به مناطق مختلف به واسطه محدودیت‌ها با مشکلاتی رو به رو شد و از اواخر فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت به واسطه تعطیلی تولیدی‌ها و واحد‌های تامین مصالح روند بازسازی‌ها به کندی انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان تاکید کرد: روزانه تعدادی از واحد‌ها کار سقف زنی‌شان انجام می‌شود، اما روند کار با سرعت دلخواه پیش نمی‌رود و شرایط خارج از کنترل است.

انصاریان در توضیح آخرین وضعیت ارائه تسهیلات به متقاضیان گفت: در زمینه تسهیلات افراد به طور کامل به بانک‌های عامل معرفی شدند و برای ارائه تسهیلات هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی تسهیلات به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: تنها تعطیلی بانک‌ها در این روز‌ها مشکلاتی را ایجاد کرد و پس از بازگشایی بانک‌ها ارائه تسهیلات روند عادی به خود می‌گیرد.

ساخت دایک حفاظتی در روستاهای بحرانی

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان در ادامه گفت: علاوه بر واحد‌های مسکونی، دایک‌های حفاظتی دورتادور روستا‌های بحرانی اجرایی شد که به واسطه آن از وقوع سیل جلوگیری می‌شود.

اتمام بهسازی شبکه معابر روستایی تا ۲ ماه آینده

انصاریان گفت: به واسطه سیل ۷۶ روستا با آسیب دیدگی شبکه معابر رو به رو شدند که پیمانکارشان انتخاب شده و در حال حاضر مشغول به کار هستند که تا دو ماه آینده کار بهسازی شبکه معابر روستایی به انتها خواهد رسید.
برچسب ها: مسعود انصاریان