کد خبر: ۵۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ 09 June 2020

قیمت طلا بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار افزایش یافت اما در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا، روند رشد قیمت‌ها محدود بود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۹۵ دلار و ۴۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۰۱ دلار رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، با توجه به اشتیاقی که برای ریسک وجود دارد، ممکن است در طول معاملات شاهد افزایش فشارهای کاهشی روی قیمت طلا باشیم اما از سوی دیگر، ضعیف شدن دلار آمریکا از این فلز ارزشمند حمایت می‌کند.

دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در سه ماه اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

سرمایه گذاران به نشست سیاستگذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا متمرکز هستند که از روز سه شنبه آغاز شده و بعدازظهر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد تا با توجه به دستورالعمل سیاست پولی این بانک مرکزی، به ارزیابی روند احیای اقتصادی بپردازند. اما بازارها در پی بهبود غیرمنتظره آمار اشتغال، روی احتمال بکارگیری نرخهای بهره منفی از سوی بانک مرکزی حساب نمی‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرده است، استقبال سرمایه گذاران از دارایی‌های پرریسک به دلیل بهبود اعتماد به احیای اقتصادی است که شاخص نزدک را در آوریل به رکورد بالایی رساند. بازارهای سهام آسیایی هم روند صعودی پیدا کرده‌اند.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی "اکسی کورپ" در یادداشتی نوشت: در نتیجه روند صعودی بازارهای سهام در چند هفته گذشته، طلا در یک روند نزولی منطقی ثابتی قرار دارد و ممکن است هر گونه روند افزایشی با فروش گسترده از سوی معامله‌گران روبرو شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره ۱.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۷ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳۳ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در ۲۰۱۳ دلار و ۴۱ سنت ایستاد.