کد خبر: ۵۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ 13 June 2020
رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه:

قیمت‌ املاک از سایت "دیوار" کرمانشاه برداشته می‌شود

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، به زودی قیمت‌ املاک از سایت "دیوار" کرمانشاه برداشته می‌شود.

 
 به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا :بابک مرادی  از پیگیری جدی برای برداشتن قیمت املاک از سایت دیوار کرمانشاه طی چند هفته اخیر خبر داد و افزود: مدیران استانداری، دستگاه قضایی، فرمانداری و سایر مسئولین در این زمینه حمایت خوبی داشتند و توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی پیش‌بینی کرد، با پیگیری‌های انجام شده ظرف هفته جاری قیمت‌ املاک چه در بخش رهن و اجاره و چه خرید و فروش از سایت دیوار کرمانشاه برداشته شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه از تاثیر بالای درج قیمت در فضای مجازی و سایت‌هایی مانند دیوار بر التهاب بازار مسکن یاد کرد و ادامه داد: وقتی یک فرد قیمت ملک خود را در این سایت‌ها با رقم بالا و غیرمنطقی به نمایش می‌گذارد، سایر افراد نیز به تبعیت از وی قیمت‌ها را بالا می‌برند و نتیجه این امر بالا رفتن قیمت‌ها خصوصا در بعد رهن و اجاره است که مشکلات زیادی را برای مستاجران ایجاد کرده است.

مرادی از پیامدهای معاملات املاک از طریق سایت‌هایی مانند دیوار و بدون حضور در بنگاه‌های مشاور املاک هم یاد و خاطرنشان کرد: موارد متعددی از کلاهبرداری در این زمینه داشته ایم که چون کار از طریق قانونی پیش نرفته، امکان پیگیری هم وجود ندارد.

وی از مردم خواست تمام معاملات املاک خود را از طریق بنگاه‌های مشاور املاک که دارای پروانه کسب هستند انجام دهند و حتما به هلوگرام داشتن قرارداد و اخذ کد رهگیری هم توجه کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای حل مشکلات مستاجران با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها هم خبر داد و عنوان کرد: به زودی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه خواهیم داد که البته برای اجرای آن نیازمند همکاری سایر بخش‌ها نیز هستیم.