کد خبر: ۵۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ 22 June 2020

نکاتی درباره اسباب کشی کرونایی

این‌روزها خانواده‌های زیادی به‌دلیل افزایش عجیب اجاره مسکن یا دلایل دیگر، امکان تمدید قرارداد را ندارند و ناچار به اسباب‌کشی هستند.
به گزارش سازه نیوز، در این شرایط که متاسفانه کرونا دوباره اوج گرفته و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده، اسباب کشی می‌تواند یک موضوع چالش برانگیز و سخت باشد. در این مطلب به شما چند نکته برای یک اسباب کشی اصولی در روزهای شیوع کرونا را گوشزد می‌کنیم تا به سلامتی و ایمن از کرونا به منزل جدید بروید.

مکان جدید را حداقل یک روز قبل از اسباب کشی تحویل بگیرید و کامل ضدعفونی کنید. ویروس بدون میزبان زنده روزهای زیادی روی سطوح باقی نمی‌ماند پس در این زمینه نگران نباشید و وقتی خانه خالی است سطوحی مثل سرامیک و شیشه را ضد عفونی کنید.

مسیر اسباب کشی منزل قدیم و جدید، مثل راه‌پله، آسانسور حمل اثاثیه و… را تا حد امکان ضدعفونی کنید تا اگر ناچار به روی زمین گذاشتن وسایل شدید نگرانی نداشته باشید.

از یک شرکت مطمئن و گروه‌های حرفه‌ای‌شان برای کار کمک بگیرید. ماسک سه لایه پرستاری و محلول ضدعفونی هم در اختیارشان قرار بدهید. طبیعی است که حمل اثاثیه با ماسک برای آن‌ها سخت خواهد بود.بنابراین اگر در این زمینه مقاومت داشتند سختگیری نکنید.

بهتر است دمپایی تمیز برای بردن وسایل و چیدن در منزل جدید در اختیار عزیزانی که به شما کمک می‌کنند قرار دهید تا با کفش داخل منزل نشوند.

بچه‌ها را در روز اسباب کشی به منزل یکی از اقوام ببرید و برای اعضای خانواده که در کار مشارکت دارند ماسک تهیه کنید.

از کارتن‌های تمیز که یکی، دو روز از آن‌ها استفاده نشده برای پر کردن وسایل استفاده کنید و برای اطمینان با چسب پهن، تمام ورودی‌های کارتن‌ها را ببندید.

در روز اسباب کشی برای خوردن میوه، چای یا آب از ظروف یک‌بار مصرف استفاده کنید.

وسایل ضروری مثل بشقاب، لیوان، قابلمه ، بالشت و… را با ماشین شخصی به منزل جدید ببرید. بهتر است برای این‌کار صبر کنید تا اسباب‌کشی تمام شود.

اگر مقدور است برای این‌که لازم نباشد تمام لوازم را ضدعفونی کنید، یک روز برای باز کردن کارتن‌ها و چیدن‌شان صبر کنید.«ماندگاری ویروس روی بعضی سطوح مثل استیل یخچال زیاد است و نیاز به ضد عفونی حتمی دارد».

تا حد امکان اسباب‌کشی را به دقیقه ۹۰ موکول نکنید تا همه کارها را با حوصله انجام دهید. بهتر است صبح زود شروع کنید تا شب بدون نگرانی کارتان تمام شود.