کد خبر: ۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ 22 June 2020

پروتکل بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌ها بازمی‌گردد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروتکل های بهداشتی رعایت نشود ناگزیر به بازگشت محدودیت ها خواهیم بود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهارداشت: کلیه شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت‌هایی که خدمات زمینی، بار، مسافر و خدمات ویژه ارائه می‌دهند، خلبانان و کادر پروازی، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولان پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات مسافر، تعمیر و نگهداری هواپیما، موظف به رعایت شیوه نامه کد ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

وی افزود: بازرسی‌های مستمر سازمان هواپیمایی کشوری از بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و چنانچه کوتاهی در این زمینه مشاهده شود به بخش مربوطه تذکر کتبی و در صورت تکرار طبق مقررات برخورد خواهد شد.

جعفرزاده ادامه داد: ایمنی و سلامت پروازها اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است و رعایت دستورالعمل‌ها الزامی است در غیر این صورت بازگشت به محدودیت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: طبق تعاریف اشاره شده در شیوه نامه مذکور بیمار مشکوکی که یکی از علائمی چون تب بیش از ۳۸ درجه، سرفه‌های مکرر، نفس‌های غیرعادی و یا تنگی نفس، استفراغ مداوم و تشنج داشته باشند جهت حفظ سلامت سایر مسافران از پرواز آن جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری‌های اجتماعی در محیط فرودگاه‌ها و داشتن ماسک برای تمامی مسافران از محوری ترین اصول توصیه بهداشتی است به مسافران توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدول از شیوه نامه سازمان مراتب را از طریق کارت نظر سنجی به این سازمان اطلاع دهند همچنین روابط عمومی شرکت‌ها و فرودگاه‌ها ملزم به ارائه گزارش مداوم اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته خود به سازمان هواپیمایی کشوری هستند.