کد خبر: ۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۹ 23 June 2020

فروش سهام راهکار شرکت هواپیمایی آمریکایی برای افزایش بودجه

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز اعلام کرد که قصد دارد به منظور بهبود نقدینگی این شرکت که با کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، ۳.۵ میلیارد دلار از طرق مختلف از جمله فروش سهام جمع آوری کند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد به منظور بهبود نقدینگی این شرکت که با کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی دست و پنجه نرم می‌کند، 3.5 میلیارد دلار از طرق مختلف از جمله فروش سهام جمع آوری کند.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد با فروش سهام و نوعی از اوراق قرضه قابل تبدیل که سر رسید آن‌ها سال 2025 خواهد بود، 1.5 میلیارد دلار جمع کند.

علاوه بر این، امریکن ایرلاینز قرار است 1.5 میلیارد دلار اوراق تضمین شده ارائه دهد و یک وام 500 میلیون دلاری جدید با موعد بازپرداخت سال 2024 دریافت کند.

این شرکت هواپیمایی همچنین افزود: این شرکت پیش بینی می‌کند که از درآمد حاصل از فروش سهام و پیشنهادات قابل تبدیل برای افزایش نقدینگی خود استفاده کند.

شرکت‌های هواپیمایی امریکن ایرلاینز و دلتا هفته گذشته اعلام کردند که بهبودی متوسط تقاضا برای سفرهای هوایی به کاهش ضررهای روزانه آن‌ها در ماه ژوئن کمک کرده است.

این در حالی است که دولت آمریکا رکورد کاهش مسافر را در ماه آوریل در بحبوحه بیماری همه گیر کووید-19 گزارش داد.