کد خبر: ۵۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ 27 June 2020
در دانشگاه صنعتی دزفول؛

اولین کنفرانس ملی "بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر" برگزار می‌شود

اولین دوره کنفرانس ملی بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه به صورت مجازی توسط دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایسنا: مرضیه لطفی، دبیر اولین کنفرانس ملی بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ملی بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر در این دانشگاه، اظهار کرد: با توجه به نیاز روزمره به انرژی، محدود بودن انرژی‌های فسیلی و آلودگی‌هایی که این انرژی‌ها ایجاد می‌کنند، اهمیت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش می‌یابد. اگر انرژی‌های تجدیدپذیر را به صورت بومی توسعه دهیم، منجر به توسعه پایدار کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از نظر موقعیت جغرافیایی پتانسیل بسیار بالایی در بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، افزود: اولین دوره کنفرانس ملی بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد. یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس، برقراری ارتباط با صنایعی است که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعال هستند.

دبیر اولین کنفرانس ملی بهینه‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ادامه داد: با توجه به وضعیت فعلی استان از نظر شیوع کرونا، این کنفرانس به صورت مجازی و آفلاین برگزار می‌شود. تاکنون بیش از ۸۰ مقاله از رشته‌های مختلف، از صنعت و دانشگاه‌های سراسر کشور دریافت کردیم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است.

لطفی در پایان ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه و عوامل اجرایی برگزار کننده این کنفرانس، گفت: امیدواریم که در سال‌های آینده بتوانیم دوره‌های بعدی این کنفرانس را به صورت حضوری برگزار کنیم