کد خبر: ۵۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ 28 June 2020
معاون بازآفرینی شهری خوزستان خبر داد

کلنگ زنی اجرای طرح مسکن ملی در ماه آینده/اختصاص اراضی مناسب برای مسکن ملی خوزستان

سازه نیوز- معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی خوزستان در رابطه با مسکن ملی این استان گفت: حدود ۷۶۰۰ در سطح استان ظرفیت وام دهی را در نظر گرفته ایم که در دو فاز ثبت نام طرح ملی مسکن را انجام داده‌ایم.

محمد حسین پناهی فر در گفتگو با خبرنگار سازه نیوز و با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اطلاع رسانی‌های لازم برای ثبت نام و تکمیل مدارک متقاضیان مسکن ملی انجام شده است. اجرای طرح ملی مسکن ملی را به بنیاد مسکن و ستاد فرمان امام (ره) واگذار کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: مراحل اولیه اجرای طرح مسکن ملی در بیشتر نقاط این استان انجام شده و یا در حال انجام است. بخش قابل توجهی از پروانه های ساخت این طرح در حال صدور است و در برخی از موارد پیمانکاران نیز مشخص شده‌اند و به زودی کلنگ زنی این پروژه انجام خواهد شد.

پناهی فر در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تا ماه آینده مراسم کلنگ زنی و افتتاح طرح مسکن ملی در خوزستان انجام خواهد شد، گفت: بله این روند تا ماه آتی به مرحله اجرایی در خواهد آمد. اراضی مناسب را برای اجرای این طرح اختصاص داده‌ایم.

وی در ادامه افزود: یکی از مزیت های طرح ملی مسکن در خوزستان فاصله نداشتن این واحدهای مسکونی از شهر است. به عبارت بهتر مسکن ملی در خوزستان از موقعیت مناسبی برخوردار است. به همین دلیل فکر می‌کنیم که مشکلی که در پروژه مسکن مهر در برخی از مناطق وجود داشت دیگر نمی توان آن را به مسکن ملی نیز تعمیم داد.

معاون بازآفرینی شهری خوزستان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا آمار ثبت نام کنندگان در مسکن ملی در مقایسه با مسکن مهر افزایش داشته است، گفت: هنوز آمار رو به طور کامل استخراج نکرده ام. بنابراین در این مورد نمی توانم اظهار نظر دقیقی داشته باشم.

وی در ارتباط با نقش مسکن ملی در ساماندهی بازار مسکن خوزستان گفت: به‌طور حتم ‌ مسکن ملی تاثیرات بسزایی را در بازار مسکن خواهد داشت. باید یادآور شد که قیمت مسکن تا به عرضه و تقاضا است. از این رو هر گاه بتوانیم عرضه را در بازار مورد بحث افزایش دهیم کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت.

معاون بازآفرینی شهری خوزستان در ارتباط با نوسازی بافت فرسوده و اهمیت آن اظهار داشت: بخشی از طرح ملی مسکن را به نوسازی بافت فرسوده در این استان اختصاص داده ایم که از این طریق هم می‌توان به بازآفرینی شهری کمک کرد و همین که با ارائه تسهیلات متنوع شاهد نوسازی بافت فرسوده بود.

پناهی فر در پایان خاطرنشان کرد: به صورت خود مالکی تسهیلات ارزان قیمت و مناسبی را در اختیار ساکنان بافتهای ناکارآمد قرار می دهیم. برای نوسازی و یا انبوه سازی در بافت فرسوده مبالغ وام مناسبی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌دهیم.