کد خبر: ۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ 29 June 2020

کمک بنیاد مسکن به مددجویان مستاجر

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ودیعه و اجاره مسکن مددجویان اختصاص داده شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از سطح جامعه دریافت کرده ایم متاسفانه قیمت رهن و اجاره ساختمان به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است و تامین مبلغ رهن و اجاره برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی بسیار سخت است.

وی افزود: هفته گذشته روسای سازمان بهزیستی و کمیته امداد به بنیاد مستضعفان مراجعه و گزارشی از وضعیت مددجویان ارائه دادند و از ما درخواست کمک کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: ما در بنیاد مستضعفان تصمیم گرفتیم در عرصه رهن و اجاره به مددجویان کمک کنیم که بر همین مبنا قرار است برای ودیعه مسکن و اجاره مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ورود پیدا کنیم.

فتاح گفت: 230 میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ودیعه و اجاره مسکن مددجویان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: برای اجاره مسکن نیز 80 میلیارد تومان بلاعوض و نقد به حساب دو نهاد حمایتی امروز پرداخت می‌کنیم. این پول در صندوق ولایت کمیته امداد واریز می‌شود و مددجویان طبق دستور العمل‌ها می‌توانند برای دریافت کمک ودیعه به این صندوق مراجعه کنند.

وی افزود: در ابتدا قرار بود این کمک هزینه فقط به مددجویان پرداخت شود که قرار شد افراد خارج پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم بتوانند از آن کمک استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: مقرر شد هر میزانی که بنیاد مستضعفان وارد صندوق کند به میزان 50 درصد آن نیز کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت داشته باشد.

فتاح گفت: امروز بنیاد مستضعفان 150 میلیارد تومان به صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می‌کند و قرار است 75 میلیارد تومان هم آن‌ها پرداخت داشته باشند.

وی گفت: دریافت این ودیعه بدون کارمزد وسود صفر درصد است.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: شناسایی افراد نیازمند با سازمان بهزیستی و کمیته امداد است، البته اجازه داده شده افراد غیر مددجو هم از این تسهیلات استفاده کنند.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای کرونا کمک‌های خود را شروع کرده و مبلغ 570 میلیارد تومان نقدی  به کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است و در مجموع یک هزار و 380 میلیارد تومان نقدی کمک بنیاد مستضعفان در دوران کرونا به نیازمندان بوده است که یک سوم آن به بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

وی افزود: کمک بنیاد مستضعفان برای ودیعه مسکن برای اولین بار بوده است و به مردم اطمینان می‌دهیم بنیاد تا پایان کرونا کنار دولت باشد.  حدی برای پرداخت ودیعه مسکن به هر خانواده تعیین نکرده ایم.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده است که می‌تواند برای ساخت مسکن نیازمندان زمین در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر بنیاد علوی در ساخت مسکن برای نیازمندان فعال است و ماه گذشته نیز تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول را امضا کرد.