کد خبر: ۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ 30 June 2020

هشدار منطقه آزاد کیش به ایرلاین های داخلی برای اجرای پروتکل های بهداشتی

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: تمام ایرلاین هایی که به مقصد جزیره کیش پرواز دارند مکلف هستند پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور را رعایت کنند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت، سه شنبه دهم تیر در بیست و دومین جلسه شورای سلامت کیش از پروتکل های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشور به ایرلاین ها خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی ایرلاین هایی که به مقصد کیش پرواز دارند، از سوی شرکت مدیریت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش اخطار داده خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف مجدد برابر مقررات با آنان برخورد قانونی می شود.

رضانیا در خصوص پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در کیش گفت: شورای سلامت کیش با توان حداکثری در کنترل بیماری، اجرای طرح قرنطینه و خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه، همچنان با جدید تمام به فعالیت خود ادامه می دهد.  

سخنگوی شورای سلامت کیش در ادامه افزود: افراد شاغلی که بیماری های زمینه ای دارند و از نظر ابتلا به بیماری کرونا دارای ریسک بالایی هستند با ارائه مدارک پزشکی خود، شرایط دورکاری برای آنان از سوی مدیران دستگاه های اجرایی فراهم می شود.

محمدرضا رضانیا با بیان این که برگزاری کلاس ها و آزمون های حضوری در جزیره کیش ممنوع است اظهار داشت: تمام دانشگاه ها، موسسات آموزشی و مدارس ملزم به برگزاری غیر حضوری کلاس ها و آزمون ها هستند.

رضانیا در ادامه تصریح کرد: به صورت استثناء آزمون های پایه دوازدهم متوسطه با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش در این منطقه برگزار می شود.

وی بیان داشت: نظر سنجی در ابعاد مختلف تاثیرات بیماری کرونا در جامعه توسط موسسه علوم و فنون کیش انجام خواهد شد.