کد خبر: ۵۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ 30 June 2020

ورود 65 دستگاه تولید داخل به ناوگان ریلی

طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه سراسری راه‌آهن وارد شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی،‌مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهردار تهران 65 دستگاه ناوگان تولید داخلی به شبکه ریلی کشور  ملحق شد.

همچنین امروز تفاهمنامه مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث خط دوم  ریلی مسیر سنگان-تربت-جندق بین راه آةن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران امضا شد.

بر اساس این گزارش در مرحله نخست امسال و در فروردین ماه سال جاری، 56 دستگاه ناوگان ریلی به ارزش 125 میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز 88 دستگاه ناوگان ریلی به ارزش 644 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

در مرحله سوم نیز ، 65 دستگاه ناوگان ریلی با سرمایه گذاری 156 میلیارد تومانی، هشت شرکت حمل ونقل ریلی، این ناوگان از امروز سیر خود را در شبکه ریلی کشور آغاز کردند که در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 78 درصد رشد نشان می‌دهد.

تمامی این ناوگان ریلی شامل 2 دستگاه لکوموتیو به ارزش 50 میلیارد تومان ، 53 واگن باری به ارزش 42 میلیارد تومان، 2 دستگاه واگن مسافری به ارزش 24 میلیارد تومان و بازسازی 8 واگن مسافری به ارزش 40 میلیارد تومان در 6 شرکت داخلی مپنا، واگن سازی پارس، فولاد درخشان، واگن سازی کوثر، پلور سبز و ریل پرداز تولید شده است.

در سال جهش تولید در مجموع 8 شرکت حمل و نقل ریلی، توکا ریل، مپنا، صنایع ملی مس ایران، تجارت کوشش سپاهان، احیاء ریل ایرانیان، جنرال مکانیک، راه آهن شرقی بنیاد و ریل پرداز نوآفرین با برنامه ریزی شرکت راه آهن با استفاده از ظرفیت های قانونی سرمایه گذاری کرده اند.

سال گذشته نیز در سه مرحله 778 دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن مسافری و باری به ارزش حدود 1270 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.