کد خبر: ۵۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ 15 July 2020

فروش اجباری عرصه در واحدهای مسکن مهر غیرقانونی است

نایب رئیس مجلس گفت: برخورد قاطع با کسانی که از قانون تخطی کرده و هزینه خرید عرصه مسکن مهر را به اجبار از مردم اخذ می‌کنند، باید در دستور کار قرار گیرد.
 به گزارش سازه نیوز به نقل از فارس، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجباری شدن خرید عرصه واحدهای مسکن مهر پردیس، گفت: فروش اجباری عرصه در  واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور، غیرقانونی است و هیچ کس حق اجباری کردن فروش عرصه را ندارد. در حقیقت مردم اختیار دارند خرید عرصه را با قیمت عادلانه کارشناسی با تقاضای خودشان مطالبه نمایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر این نکته که هدف متولیان مسکن مهر از اجاره 99 ساله، حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن است، تصریح کرد: برخورد قاطع با کسانی که از قانون تخطی کرده و هزینه خرید عرصه را به اجبار از مردم اخذ می‌کنند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره آثار فروش اجباری عرصه در واحدهای مسکن مهر افزود: یکی از عوامل گرانی مسکن مهر بالاخص در شهرهای جدید، همین فروش اجباری عرصه  است.

*اخذ 20میلیون تومان از یارانه دولتی واحدهای مسکن مهر پردیس غیر قانونی است

نیکزاد با اشاره به حذف 25 درصد از یارانه اعطایی دولت به واحدهای مسکن مهر پردیس و اخذ این هزینه از مردم، گفت: این کار صددرصد خلاف است، یارانه اعطایی دولت به واحدهای مسکن مهر دارای مصوبه هیئت وزیران است و حذف این یارانه امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است، شرکت عمران شهر جدید پردیس در مصوبه‌ای علاوه بر اجباری کردن خرید عرصه واحدهای مسکن مهر، نسبت به اخذ 25درصد از یارانه اعطایی دولت معادل 20 میلیون تومان پس از نقل و انتقال واحد اقدام کرده است.