کد خبر: ۵۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۹ 21 July 2020
پورحاجت عنوان کرد:

جولان مافیای فولاد در سایه نبود نظارت وزارت صمت

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با انتقاد از عدم نظارت وزارت صمت در بازار فولاد و آهن آلات، گفت: در این بازار مافیا جولان می دهد و قیمت ها روزانه در حال افزایش است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، فرشید پورحاجت با اشاره به این که بازار فولاد و آهن به حال خود رها شده اند و هیچ نظارتی بر آنها انجام می شود، اظهار کرد: هیچ کمبود و مشکل برای تولید و فروش فولاد در کشور نداریم، اما متاسفانه در نبود نظارت شرکت های فولاد از انحصار موجود در بازار سوء استفاده می کنند.

وی با بیان این که این انحصار به رانت تبدیل شده است، افزود: این مسئله باعث شده تا قیمت فولاد به صورت روزانه افزایش یابد، هیچ اقتصادی چنین اتفاقی را نمی تواند بپذیرد.

وی تصریح کرد: جایگاه نهادهای نظارتی این روزها در حوزه فولاد بسیار بسیار ضعیف است؛ هم اکنون در کارخانه های فولاد، شمش فولاد به فور وجود دارد اما توزیع قطره چکانی باعث بروز مشکلات عدیه ای شده و متاسفانه این روند باعث افزایش قیمت ها به صورت روزانه شده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان یادآور شد: در تیرماه امسال قیمت میلگرد از کیلویی 7000 تومان به 11700 تومان افزایش یافته است؛ مگر چه اتفاقی در کشور روی داده که فولاد اینقدر افزایش قیمت داشته باشد. 

پورحاجت گفت: شاید عنوان شود که فولاد از قیمت های جهانی تبعیت می کند، ما به عنوان فعال بخش خوصی از قیمت های بازار آزاد استقبال می کنیم. اما این کار شرایط و ضوابطی داردنمی شود شرکت های فولادی منابع ملی کشور از جمله سنگ آهن، آب، برق و گاز را به ریال دریافت کنند و بعد فروش را با دلار انجام دهند.

وی با اشاره به این که در زمان حاضر وضعیت صادرات محصولات فولادی کشور پر رونق نیست، افزود: از سوی دیگر تحولی در ساخت و ساز مسکن کشور نداشته ایم که بگوییم قیمت فولاد را عرضه و تقاضا تعیین کرده است.

وی با بیان این که انبار کارخانه ها مملو از فولاد است اما به بازار عرضه نمی شود، اظهار کرد: وزارت صمت نسبت علی رغم مکاتبات فراوان کانون سراسری انبوه سازان واکنش مثبتی به این موضوع نشان نداده است. 

وی تاکید کرد: باید از سرپرست وزارت صمت این سئوال پرسیده شود که تکلیف گرانی های روزانه فولاد که بر ساخت و ساز مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور تاثیرات منفی بزرگی گذاشته چه می شود؟ باید هر چه سریع تر جلوی جولان مافیای فولاد در بازار فولاد گرفته شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
میگذرد از 12میارن ده تومان تا نه نیم خوب ما باید تشکر کنیم سپاسگذار باشیم از هیچ یه خورد تخفیف دادن تا دیروز مشکل گرانی ارز بود حال شمش نابودمان کردین رفت تمام