کد خبر: ۵۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ 25 July 2020

پیشرفت 10تا 15 درصدی پروژه‌های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان، گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روند ساخت واحدهایی از طرح اقدام ملی که به شیوۀ مشارکتی ساخته می‌شوند بین 10 تا 15 درصد است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از فازس ایرج رهبر، نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به شیوه‌های به کار رفته ساخت مسکن در پروژه طرح اقدام ملی مسکن گفت: شماری از واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی به صورت مشارکتی ساخته می‌شود که مناقصات مرتبط با تعیین انبوه‌ساز در سال گذشته و اوایل سال جاری به انجام رسید.

نایب رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان، ضمن اشاره به روش‌های دیگر ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی، گفت: بخش دیگری از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی همانند روش به کار گرفته شده در طرح مسکن مهر، با استفاده از قرارداد ساخت ساخته خواهد شد.

وی، ضمن اشاره به درصد پیشرفت پروژه‌های مشارکتی، افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روند ساخت واحدهایی از طرح اقدام ملی که به شیوۀ مشارکتی ساخته می‌شوند بین 10 تا 15 درصد است.

رهبر در ارتباط با پروژه طرح اقدام ملی در منطقه تهرانسر گفت: پروژۀ تهرانسر با استفاده از شیوۀ مشارکت با انبوه‌سازان ساخته خواهد شد و در حال حاضر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به کار خود ادامه می‌دهد.

عضو کانون سراسری انبوه‌سازان، در تشریح شیوه ساخت مشارکتی در واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی گفت: با توجه به مشخصات مرتبط با هر پروژه، مالکیت 50 تا 60 درصد از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به انبوه‌سازان واگذار خواهد شد.

شیوه ساخت مشارکتی به شیوه‌ای از ساخت مسکن اطلاق می‌شود که در آن زمین توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار انبوه‌ساز قرار گرفته و انبوه‌ساز نیز نسبت به ساخت مسکن با هزینه خود اقدام می‌کند. در نهایت با توجه به آورده اولیه هر بخش، نسبت به تعیین تکلیف مالکیت واحدهای مسکونی اقدام خواهد شد.