کد خبر: ۵۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ 29 July 2020

ترافیک هوایی جهان تا سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از بحران کرونا باز نخواهد گشت

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد که ترافیک هوایی جهان تا حداقل سال ۲۰۲۴ به سطح قبل از شیوع بیماری همه گیر کروناویروس باز نخواهد گشت.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی روز سه شنبه اعلام کرد که ترافیک هوایی جهانی تا حداقل سال 2024 به سطح قبل از شیوع بیماری همه گیر کروناویروس باز نخواهد گشت.

برایان پیرس، اقتصاددان ارشد انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی در یک کنفرانس خبری گفت: عدم اطمینان در مورد زمان بازگشایی مرزها عامل اصلی این پیش بینی است.

وی گفت: ما اکنون پیش بینی می کنیم که تا سال 2024 یعنی یک سال بیشتر از آن چیزی که قبلاً پیش بینی کرده بودیم، به سطح 2019 دست پیدا نخواهیم کرد.

این اقتصاددان همچنین تأکید کرد که چشم انداز میزان تقاضا برای سفر هوایی بستگی به نحوه عملکرد کشورها "برای کنترل ویروس" دارد.

وی گفت محدودیت های جدید انگلیس در ارتباط با سفر به کشور اسپانیا "ابهام بسیاری" را ایجاد کرده است.

پیرس گفت: ما هنوز شاهد بازگشایی مرزها، به ویژه در زمینه حمل و نقل مسیرهای طولانی و همچنین مسافرت های بین اقیانوس اطلس نبوده ایم.

وی هر گونه بهبودی در وضعیت سفرهای هوایی در نیمه دوم سال را کندتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت پیش بینی کرد و گفت وضعیت سفرهای هوایی در ماه مه و ژوئن نیز بدتر از پیش بینی ها بود.

وی گفت که به دلیل افزایش تعداد ابتلا به بیماری کووید-19 در برخی کشورها، بازگشایی مرزهای بین المللی بیش از آنچه پیش بینی می شد طول می کشد.

پیرس همچنین تأکید کرد که انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی برای سال 2020 به طور کلی پیش بینی می کند که ترافیک هوایی 63 درصد کاهش یابد که بدتر از پیش بینی قبلی یعنی 55 درصد است.