کد خبر: ۵۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ 02 August 2020

رفع مشکلات مسکن مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی مهر دارای معارض هستند که در حال تلاش هستیم تا مشکلات واحدهایی را که قابلیت رفع و رجوع و تکمیل دارند، را حل کنیم.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایمنا، علی نبیان آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که جمع کل واحدهای مسکونی مهر تحت مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن که دارای معارض هستند، ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد است، گفت: از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکن مهر دارای معارض، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹ واحد در مراجع قضائی پرونده دارند که در دست بررسی است از این تعداد پرونده در دست بررسی در مراجع قضائی ۲۸۸۵ واحد مربوط به تعاونی‌ها و ۷۱۶۴ واحد مربوط به تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه هستند.

نبیان افزود: همچنین از مجموع ۵۰ هزار و ۳۹۶ واحد مسکونی دارای معارض، ۱۴ هزار ۲۳۳ واحد، فاقد متقاضی هستند که ۲۴۶۳ واحد تعیین تکلیف شده و ۶۴۲۵ واحد آمادگی تبدیل به طرح اقدام ملی مسکن را دارا هستند.

وی تعداد واحدهای مسکونی مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نیز ۴۴۰۵ واحد برشمرد و توضیح داد: تعداد ۲۱ هزار و ۷۰۹ واحد از مجموع ۵۰ هزار و ۳۶۹ واحد کل دارای معارض، مشخصاً دارای مشکلات مرتبط با تعاونی هستند که از این میزان، ۱۰ هزار و ۸۶۱ واحد دارای پرونده قضائی به علت شکایت اعضای از مدیران تعاونی و یا بالعکس و ۱۰ هزار و ۸۴۸ واحد نیز مشکلات جذب متقاضی را دارند.

لازم به ذکر است، پروژه مسکن مهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که در دولت یازدهم ۷۸۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شد و در مجموع در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است.