کد خبر: ۵۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ 03 August 2020

دادگاه ها نباید حکم تخلیه مستأجر را صادر کنند

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بر اساس اعلام دادستان کل کشور دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف نباید برای مستأجران حکم تخلیه صادر کنند.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، حسام عقبایی  اظهار کرد: بنابر اعلام دادستان کل کشور دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف با توجه به مصوبه های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا نباید برای مستأجران حکم تخلیه صادر کنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، قراردادهای اجاره مسکن در تهران، کلانشهرها و شهرهای کوچ باید به ترتیب با 25 درصد، 20 و 15 درصد افزایش قیمت تمدید شود.

وی ادامه داد: این وضعیت تا سه ماه بعد از اعلام وضعیت سفید کرونا ادامه دارد و لذا دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف نباید نسبت به صدور حکم تخلیه مستأجران اقدام کنند.

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود:هماهنگی‌های لازم برای عدم صدور تخلیه واحد مسکونی با مراجع قضایی انجام و ابلاغ شده است.

محمود محمودزاده تأکید کرد: نباید این کار (حکم تخلیه) انجام شود، چنانچه موردی پیش آمده شاید شعبه‌‌ای از شوراهای حل اختلاف در جریان موضوع نبوده‌اند.

وی بیان کرد: نباید حکم تخلیه برای مستأجران صادر شود و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری خواهد کرد. ما هم این مسئله را شنیده‌ایم اما این‌که کجا بوده و مستندات را نداشته‌ایم. در هر صورت مجددا پیگیری می‌کنیم تا عدم صدور حکم تخلیه ابلاغ شود.