کد خبر: ۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ 03 August 2020

سایه سنگین کروتا بر سر ایرلاین آمریکایی

بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین، حداقل ۲۷۰۰ نیروی کار خود را در برزیل اخراج می کند که شامل خلبانان این شرکت هواپیمایی هم می شود.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، لاتام ایرلاینز، بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین، حداقل 2700 نیروی کار خود را در برزیل اخراج می کند که شامل خلبانان این شرکت هواپیمایی هم می شود. این شرکت هواپیمایی ورشکسته شده سعی می کند هزینه های خود را کاهش داده و سقوط صنعت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا را مدیریت کند.

 شرکت هواپیمایی لاتام ایرلاینز برزیل اعلام کرد تا چهارم ماه اوت 2700 نفر را اخراج خواهد کرد.

 لاتام ایرلاینز اعلام کرد بیشتر از رقبای دیگرش در برزیل به خدمه پرواز و خلبان هایش دستمزد پرداخت می کند و همه‌گیری ویروس کرونا آن را مجبور کرده با شرایط صنعت کنار بیاید.

 این تعدیل نیرو ها جدیدترین تلاش‌های بزرگترین خط هواپیمایی آمریکای لاتین برای کاهش اندازه و هزینه هایش است. قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، این شرکت هواپیمایی 43 هزار نیروی کار در سراسر جهان داشت که بیشتر آنها در برزیل و شیلی بودند. لاتام با 18 میلیارد دلار بدهی در ماه مه اعلام ورشکستگی کرد تا از حمایت دولت برخوردار شود. در آن زمان این شرکت بزرگترین خط هوایی بود که به خاطر همه گیری ویروس کرونا تجدید ساختار می کرد.

گروه لاتام ایرلاینز در سال 2012 به دنبال ادغام شرکت‌های لان ایرلاینز شیلی و تام ایرلاینز برزیل راه‌اندازی شد و هم اکنون مالک 11 شرکت هواپیمایی در برزیل، آرژانتین، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه و پرو است.