کد خبر: ۵۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ 09 August 2020
به دنبال مشاركت بخش خصوصي حاصل شد؛

افزايش 47هزار متر مكعب به ظرفيت پايانه نفتي مجتمع بندرامام خميني(ره)

با مشاركت بخش خصوصي قریب به 47 هزار متر مكعب به ظرفيت مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي سبك و سنگين در پايانه نفتي منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) افزوده شد.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از  روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان، 15 مردادماه، عادل دريس مديركل بنادر و دريانوردي استان خوزستان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره)  ضمن اشاره به ثمر رسيدن مجموعه سرمايه‌گذاري هاي بخش خصوصي در پايانه نفتي منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) بيان داشت: با مشاركت بخش خصوصي فرآیند احداث تأسيسات ذخيره سازي و ترانزيت فرآورده هاي نفتي  به تعداد  5 مخزن به منظور ذخيره سازي  فرآورده هاي سبك و سنگين نفتي با سرمايه گذاري اوليه 350 ميليارد ريال در مساحت 18 هزار و 860 متر مربع به اتمام رسید.
دريس در ادامه افزود: سه مخزن به ظرفيت مجموعا 30 هزار و 786 مترمكعب  براي نگهداري و ذخيره سازي نفت كوره اختصاص دارد و دو مخزن به ظرفيت مجموعا 16 هزار متر مكعب برای نگهداری فراورده سبک احداث گردیده است. همچنین در این پایانه از پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری استفاده شده است.
وي با اشاره به ويژگي هاي فني متمايز این مخازن و قابلیت ذخیره محصولات متنوع از لحاظ چگالی و ویسکوزیته در آنها افزود: در طراحي و ساخت اين مخازن استانداردهاي ايمني و زيست محيطي لحاظ گردیده است.
مديركل بنادر و دريانوردي استان خوزستان خاطر نشان كرد: كاهش سرويس تايم شناورها و افزايش رضايت مشتريان از جمله مزاياي بهره برداري از اين مخازن محسوب مي شود.
يادآور مي شود مزيت هاي جغرافيايي و بسترهاي آماده در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) باعث استقبال بخش خصوصي از سرمايه گذاري در اين مجتمع بزرگ بندري شده است.