کد خبر: ۵۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ 11 August 2020

افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گرانی لجام گسیخته و سرسام‌آور مصالح ساختمانی در کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: دولت تکلیف خود را در بخش مسکن نادیده گرفته است.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، خلیل بهروزی‌فر افزایش قیمت مصالح ساختمانی را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه به علت عدم نظارت دولت و دستگاه‌های متولی اوضاع بازار مسکن وخیم شده و اقشار ضعیف با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه هستند اظهار داشت: دولت تکلیف خود را در بخش مسکن نادیده گرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مسکن را جزو کالاهای مصرفی در تمام جهان دانست و با تأکید بر اینکه مسکن در کشورمان به شکل کالای سرمایه‌ای درآمده است عنوان کرد: با این وجود افرادی که در کشورمان به عنوان انبوه‌ساز مطرح هستند قطعاً برای ساخت و ساز از تسهیلات بانکی که جزو سرمایه‌های مردم است استفاده می‌کنند.

بهروزی‌فر بی‌توجهی دولت در راستای توزیع مسکن در بین اقشار ضعیف را مورد انتقاد قرار داد و در همین زمینه تصریح کرد: پروژه‌های مسکن مهر که مقام معظم رهبری نیز طرح آن را موفق اعلام فرمودند در یک مقطعی باعث شد که قیمت مسکن هم در بخش اجاره و هم در بخش معاملات خرید و فروش در سطح زیادی کاهش پیدا کند.

وی عدم توجه دولت به پروژه‌های مسکن مهر و توقف بخش عمده‌ای از این طرح و در راستای آن اجرایی کردن سایر برنامه‌های ساخت مسکن در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظر ما این است که دولت به انبوه‌سازان کمک کند زیرا این قشر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند تأثیر به سزایی در بخش مسکن داشته باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس عدم نظارت بر بازار مصالح ساختمانی، جلوگیری از افزایش بی‌ضابطه نرخ آن و گرانی‌های لجام گسیخته‌ای که در این بخش اتفاق افتاد را نتیجه عدم نظارت دولت خواند و افزود: در اختیار قرار دادن مسکن ارزان برای قشرهای ضعیف و زوج‌های جوان تکلیف دولت است که آن را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اگر دولت از بدو شروع به کار خود به شکل دقیق و مستمر نظارت می‌کرد وضعیت مسکن به حال و روز فعلی دچار نمی‌شد اظهار داشت: با رها کردن بازار مصالح ساختمانی معضلات بزرگی در بخش مسکن پدید آمد که این امر بدون شک در روند ازدواج و تشکیل خانواده جوانان تأثیرگذار است.