کد خبر: ۵۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ 24 August 2020

نوسازی کامیون‌های فرسوده با سود تسهیلات 9 درصدی

مشاور رئیس سازمان راهداری در حوزه نوسازی ناوگان گفت: نوسازی ۸۰ درصد خودروهای فرسوده به وسیله تولید داخل و ۲۰ درصد از محل واردات انجام خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از تسنیم، صدرلله بمانا با اشاره به این‌که واردات 20 درصد از ناوگان در کنار تولید در نظر گرفته شده تا بتواند مشکلات سیستم حمل و نقل جاده ای کشور را برطرف کرد، اظهار کرد:چهار طرح نوسازی برای ناوگان حمل و نقل جاده ای فرسوده در کشور اجرا می‌شود که طرح اول مربوط به ریاست جمهوری است که طرح کلید به کلید مشهور است.در قالب این طرح 176 هزار و 550 دستگاه ناوگان فرسوده اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس نوسازی می شود.

 وی با بیان این‌که منابع اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و بعد هم از محل صرفه جویی سوخت منابع مزبور به صندوق توسعه ملی بازگشت داده می شود، افزود: به طورکلی در این طرح 50 درصد یارانه بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود در ضمن 30 درصد قیمت خودور تسهیلات 18 درصد و 20 درصد هم آورده متقاضی است.هم اکنون در این طرح 500 دستگاه کامیون تحویل شده و  105 دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان با اشاره به این‌که طرح ریاست جمهوری هم ناوگان درون شهری و هم برون شهری را شامل می شود، طرح دوم مربوط به نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای 35سال است که منابع این طرح هم از محل صرفه جویی سوخت تامین می شود.
پنج هزار دستگاه کامیون تاکنون در قالب این طرح به متقاضیان تحویل و قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون دیگر بسته شده است.

بمانا با اعلام این‌که در این طرح 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می شود، گفت: در این طرح تریلرهای یخچالی هم نوسازی می شوند. اجرای طرح سوم از منابع داخلی خود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است البته نوسازی در این طرح بسیار محدود است چون منابع داخلی سازمان قابل توجه نیست.

وی با بیان این‌که این طرح برای 880 دستگاه کامیون با عمر بالای 55 سال است، افزود: در این طرح 60 درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود 9 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. طرح چهارم مربوط به بند سه ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه است.

بمانا یادآورشد: به موجب این طرح کامیون های زیر سه سال ساخت در کنار تولید داخل برای توازن قیمت و جبران کمبودهای تولید داخل اجازه واردات دارند.


ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
سلام واقعا ازماشینهای آشغال ساخت داخل ب مردم ندین چون خداوکیلی همین فرسوده ها سگشون می ارزه ب صدتای همین کامیونهای ساخت داخل.کامیون وارداتی بدین دست راننده تا بتونه قسطاشو پرداخت کنه ن ماشین چینی ومونتاژداخل...ممنون میشم اگه این حرفابه گوش مسئولین برسه
جاویدفیروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
آخه باید 80درصد وارداتی باشه نه چینی