کد خبر: ۵۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ 25 August 2020

همکاری ایران در توسعه عمرانی روسیه

معاون وزیر دفاع ایران و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح کشور (ساتا) در دیدار با "سهیل عبداللطیف" وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه بر سازندگی، توسعه عمرانی و ساخت مسکن در این کشور تأکید کرد.
به گزارش سازه نیوز به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدار که در دمشق انجام شد، بر حضور ایران در ساخت واحد‌های مسکونی برای "تأمین اجتماعی و منازل برای جوانان سوریه" و طرح‌های توسعه عمرانی تاکید کردند.

ابراهیم محمود زاده و سهیل عبداللطیف همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی ساخت وساز سریع واحد‌های مسکونی با هزینه کم و دارای صرفه اقتصادی بیشتر گفتگو کردند.

وزیر مسکن سوریه نیز اعلام کرد در این دیدار نحوه همکاری در پروژه‌های اجتماعی و سرمایه‌گذاری در املاک بررسی شد و قرار است هیأت ایرانی مذاکرات فنی را با مسؤولان "سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری املاک" و "سازمان کل مسکن سوریه" انجام دهد.

وی تصریح کرد، پس از این گفت‌وگوها، زمان‌بندی اجرای این طرح‌ها مطابق با تکنولوژی‌های ساخت و ساز سریع و با صرفه اقتصادی بالا تعیین می‌شود.

عبداللطیف افزود: مذاکرات در زمینه مشارکت طرف ایرانی در اجرای پروژه مسکن اجتماعی شامل ساخت هشت هزار واحد مسکونی در کنار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در مناطقی خواهد بود که به نام "مناطق توسعه املاک" نامیده می‌شود و زیر نظر بخش عمومی قرار دارد.

معاون وزیر دفاع ایران نیز گفت: ایران در مرحله بازسازی سوریه و با تکیه بر امکانات و تکنولوژی‌های جدید با بالاترین کیفیت، حداکثر سرعت و کمترین هزینه آماده همکاری با این کشور است.

وی بر اهمیت حمایت از دولت دمشق و همکاری با بخش دولتی و خصوصی این کشور در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: فعالیت ما در محدوده شهر دمشق آغاز خواهد شد و پس از آن در دیگر استان‌های سوریه گسترش خواهد یافت.

ایران و سوریه اواخر سال ۲۰۱۹ تفاهم نامه همکاری برای توسعه عمرانی میان دو کشور امضا کردند و برنامه اجرایی آن نیز تدوین شد، اما شیوع ویروس کرونا، اجرای این توافقنامه را به تعویق انداخت.