کد خبر: ۵۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ 08 September 2020

صعود قیمت مسکن در انگلیس

نگرانی از تداوم پیامدهای کرونایی باعث صعود قیمت مسکن در انگلیس به بالاترین سطح خود شد.
به گزارش سازه نیوز،  برخلاف انتظارات قبلی قیمت مسکن در دومین اقتصاد بزرگ اروپا روندی صعودی داشته است تا جایی در ماه آگوست متوسط قیمت مسکن در این کشور با ۵.۲ درصد افزایش (معادل ۸۶۱۷ پوند) نسبت به ماه قبل به ۲۴۵ هزار و ۷۴۷ پوند رسید که رکورد جدیدی از زمان ثبت آمارهای مربوطه محسوب می شود. قیمت مسکن در انگلیس از ابتدای امسال تاکنون ۳.۸ درصد بیشتر شده است.

علاوه بر مسکن، قیمت ها در سایر بخش ها نیز بیشتر شده اند تا جایی که نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آگوست با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به یک درصد رسیده است.

راسل گالی- مدیر موسسه هالیفاکس در همین رابطه گفت: پس از چهار ماه افت متوالی قیمت مسکن شاهد یک افزایش تند در ماه ژوئیه بودیم و به نظر می رسد بیش از افزایش تقاضا، کاهش عرضه باعث رشد محسوس قیمت ها شده است.

در نتیجه شیوع کرونا و اخلال جدی در روند تجارت و بازرگانی، برخی از سرمایه گذاران انگلیسی ترجیح داده اند دارایی های خود را روانه مقاصد امن تری نظیر طلا و مسکن کنند. لندن کماکان گران ترین منطقه از نظر قیمت خانه در انگلیس محسوب می شود در حالی که مناطق شمالی کشور به نسبت ارزان تر هستند.

جرمی لیف- یک معامله گر مسکن در شمال لندن گفت: تقاضا برای تمامی خانه ها بیشتر شده اما مسکن های نوساز بیش از سایر خانه ها مورد علاقه خریداران بوده است. با وجود این تقاضای نیرومند شاهد بوده ایم که عرضه در مقایسه با ماه های قبل کمتر شده است. آینده بازار مسکن خیلی به این بستگی خواهد داشت که پیامدهای کرونا روی بخش های مختلف تا چه زمانی ادامه داشته باشد بنابراین با شواهد فعلی نمی توان برآورد دقیقی از ماه های آینده داشت.